شنبه , 15 اردیبهشت 1403

کولاک و یخبندان در انتظار ارتفاعات البرز است

آرش بهاروند احمدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا  گفت:  تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه  سرد بارشی در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی کولاک ساعتی برف، وزش باد، رعد و برق و سقوط بهمن دور از انتظار نیست.

این مسوول با اشاره به اینکه عصر امروز تا صبح سه شنبه هفته جاری کاهش محسوس دمای هوا خواهیم داشت، گفت: دمای هوای استان بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

بهاروند احمدی افزود: بارش های پراکنده و ساعتی برف و باران در دشت مرکزی البرز خواهیم داشت و  در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، اختلال تردد به دلیل کولاک برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده، سقوط بهمن  و در معابر شهری و جاده ای لغزندگی و اختلال تردد پیش‌بینی می‌شود.

این مسوول به کوهنوردان توصیه کرد که از هر گونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خوداری کنند و مسافران و رانندگان نیز وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی به همراه داشته باشند.

همچنین ،‌ کشاورزان و بهره برداران مرتبط، با توجهبه کاهش محسوس دمای هوا طی مدت زمان یاد شده تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند و  باتوجه به ماندگاری دمای کمینه صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد پس از خروج سامانه، هرگونه عملیات بتن ریزی مطابق با آیین نامه بتن با مخاطره یخ زدگی همراه خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …