شنبه , 1 اردیبهشت 1403

رئیس جمهور: وضعیت فروش نفت ایران ‌بهتر شد/ قیمت‌های بازار را روزانه دنبال می‌کنم/ بر کاهش تورم تمرکز کرده‌ایم‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه صبر  و استقامت حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از اصلی ترین ویژگی‌های آن حضرت است اظهار داشت: تحمل حضرت فاطمه(س) در راه خدا و انجام وظیفه و ماموریت بزرگ حفظ رسالت و ولایت ماموریت بزرگی بود که انجام شد.

وی تصریح کرد: این ماموریت بزرگ که بشریت آن را مدیون حضرت فاطمه زهرا(س) است و آنچه که از بقای دین است مدیون این تحمل، بردباری و ایستادگی است و نخستین شهیده در مسیر حفظ دین و کنار زدن نقاب از چهره نفاق آن حضرت است.

رئیس جمهور گفت: برای ما مسئولان، مدیران و و دست اندرکاران باید این ایستادگی و مقاومت برای انجام ماموریت خطیر نشر معارف دین و دفاع از حریف دین، رسالت و ولایت درس و الگوی بزرگی باشد.

رئیسی تصریح کرد: این ظرفیت بزرگی می‌خواهد که حضرت فاطمه زهرا(س) آن را به صورت کامل و بارز داشتند.

وی گفت: بندگی برای انسان ظرفیت می آورد و همین ظرفیت هم سبب می شود که انسان در ماموریت هایش توفیق پیدا کند و انسان های بزرگی در این دیدار از جمله آسیدکاظم یزدی و مرحوم حائری مردان بسیار بزرگی بود.

رئیسی افزود: ماموریت های عظیمی که انجام آنها شاید شخصیتی نیاز دارد مثل آشیخ غلامرضا فقیه خراسانی و همچنین شهید سلیمانی، همه این افراد انسانهای اهل ظرفیتی بودند که توانستند علاوه بر خودسازی جامعه سازی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا و سرداران ما تاریخ ساز و زمانه ساز شدند گفت: موانع همیشه هست و اگر راه هموار باشد راندن در مسیر کار بسیار ساده ای است و راندن در مسیر ناهموار برای کسی که میخواهد در این مسیر حرکت کند سخت است و مهم آن است که انسان موانع را پیش پای خود مانع نبیند و مسیر خود را با توکل به خدا، اعتماد به داشته های خود و اطرافش به پیش ببرد.

وی با بیان اینکه صدیقه وصفی است که دارای چند جهت است افزود:  انسان زمانی که هم فکر، اندیشه، عمل و ارائه اش همه با هم همساز است تبدیل به انسانی دارای صدق می شود به این معنی که تمام وجودش دارای صدق است و امیدواریم که در شب شهادت صدیقه طاهره(س) بگیریم.

رئیسی خاطرنشان کرد: این که یزد یک هزار دانش آموز از میان چهار هزار شهید یزد داریم بسیار ارزشمند است و مقام معظم رهبری هم نسبت به آن تاکید بسیار زیادی داشتند و این موضوع نکته بسیار مهم و زیبایی در استان یزد است که از افتخارات بزرگ این استان است و باید روی این موضوع به صورت ویژه کار کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: این موضوع نشان از بصیرت و اراده پولادین و ایستادگی در راه خداست که شهیدان عزیز ما داشتند و صدق در وجود آنها بسیار زیاد است.

وی به روز حمل و نقل اشاره کرد و با تبریک این روز به فعالان این صنعت گفت: استان یزد با توجه به قرارگیری در محور مواصلاتی شهرهای دیگر، باید توجه خاصی به فعالان این عرصه داشته باشد.

رئیسی خطاب به مدیران استانی  گفت: ما در ادوار گذشته این شکل از جلسه را نداشتیم که وزرا کارهایی که می‌خواهند انجام دهند را بیان کنند ولی الان نمایندگان و وزرا مشکلات و مسائل و اقداماتی که باید انجام شوند را ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تمام بحث هایی که مطرح شد و تصمیماتی که گرفته شد همه باید توسط مدیران اجرایی استان اجرایی شود و صحبت کردن وزرا هم برای این است که مدیران نسبت به انجام این مصوبات جدیت بالایی داشته باشند.

رئیسی خاطرنشان کرد: البته مشکلات زیاد است ولی ما باید به سمت اولویت ها برویم چرا که پروژه های نیمه تمام زیاد است اما اعتبارات محدودیت دارد به همین دلیل ما باید از میان پروژه هایی که در طول 10 سال گذشته شاهد آن بودیم مهمترین ها و با اولویت‌ترین‌ها را اجرایی کنیم.

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت نیمه فعال و راکد در بخش صنعت استان تاکید کرد و افزود: این یکی از اولویت هاست چرا که هم تولید فعال و هم اشتغال ایجاد می شود؛ به همین دلیل ما باید صنایعی که زیرساخت آن ایجاد شده را به چرخه فعالیت وارد کنیم.

رئیس جمهور افزود: پیشنهاد می کنم استاندار با همکاری معاون اجرایی و وزارت صمت کارگروهی را برای این بخش ایجاد کرده و به کارگروه تسهیل گری که از قدیم وجود داشته توجهی نداشته باشند و با ایجاد کارگروهی اختصاصی موضوع را به صورت جدی دنبال کنند.

وی افزود: عدالت خواست همه است و وجود توسعه نامتوازن در استان یزد همه را آزار می دهد، انسان وقتی نقشه استان را نگاه می کند به خوبی متوجه می شود که در بخشی از استان کار خوب انجام شده و در بخش دیگر کار آنچنان که باید به درستی صورت نگرفته و حتی در بخشی از یک شهرستان هم کار خوبی صورت گرفته و در بخش دیگر محرومیت زیادی داریم.

رئیسی تاکید کرد: توسعه نامتوازن باید پایان پیدا کند و به توسعه در پرتو عدالت تبدیل شود و به این وسیله عدالت محوری در جامعه را افزایش دهیم.

وی تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در استانها را یکی از اقداماتی دانست که در زمینه افزایش اختیارات استانها انجام می شود و می تواند به پایان یافتن پروژه های نیمه تمام و ایجاد زیرساخت های لازم کمک کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تنخواهی برای این صندوق در نظر می گیرد و بخش دیگری از منابع آن از طریق درآمدهای مازاد مالیات و همچنین فروش اموال مازاد دولت تامین می شود.

رئیسی گفت: این صندوق پشتوانه کار در استان ها خواهد بود و به این وسیله درآمدهای آن برای رفع مشکلاتی که در جامعه وجود دارد استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه بیان می شود 100 هزار مهاجر در استان یزد داریم گفت: این آمار برای استان یزد آمار بسیار زیادی است و دیگر نباید به اداره اتباع اکتفا شود بلکه لازم است سازمان مهاجرین در کشور ایجاد شود و به مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی همه این افراد توجه لازم داشته باشیم.

رئیسی تصریح کرد: این سازمان باید به بررسی مسائل مهاجران بپردازد و بر اساس نتایج این بررسی ها تصمیم گیری لازم در این حوزه را انجام دهیم.

وی اقتصاد و صنعت گردشگری استان یزد را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: کارهای زیادی در این استان انجام شده ولی همچنان ظرفیت های بسیار بالایی دارد که باید به آن توجه شود.

رئیس جمهور گفت: استان یزد باید به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود و زمینه ای برای فعال شدن اقتصاد و صنعت گردشگری در استان یزد فراهم شود.

رئیسی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در حوزه گردشگری یزد فعالیت دارد تصریح کرد: امروز مشاهده کردیم که اقدامات بسیار خوبی از سوی خیرین در استان یزد انجام شده و باید این مشارکت مردم که کمک بسیار خوبی برای دولت هست را در زمینه های مختلف از جمله گردشگری تقویت کرد.

وی بیان کرد: نسبت به مسئله وجود یک هزار هکتار بافت تاریخی در یزد باید توجه داشت که این بافت حتما باید با پرداخت تسهیلات مناسب حتما احیا شود و این موضوع از کارهای بسیار مهمی است که باید در حوزه وزارت های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی دنبال شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه موضوع دیگری که باید به آن توجه شود ضرورت بازنگری در طرح هادی است گفت: باید میزان مشکلات این طرح را رفع کنیم و نقاط قوت آن هم با تقویت افزایش پیدا کند.

وی بر ضرورت مسئله توزیع عادلانه پزشک به ویژه پزشک متخصص گفت: نمی گوییم به قدر کافی پزشک متخصص داریم ولی به همین میزان پزشکی که داریم باید توزیع عادلانه صورت پذیرد و به این موضوع تاکید بسیار ویژه ای داریم.

رئیس جمهور در ارتباط با اشتغال بانوان گفت: تاکید ما این است که در موضوع اقتصاد دیجیتال به صورت خاص می توانیم در یزد فعالیتی داشته باشیم که از وجود نیروهای تحصیل کرده ای که توان کار در این بخش را دارند استفاده شود.

وی با بیان اینکه از مراکز مختلف گزارش نسبت به مسائل استان گرفته شده گفت: نکته ای در ارتباط با مسائل فرهنگی بیان شد که با توجه به فرهنگ دینی و عمیق یزد این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از این آداب و رسوم و فرهنگ حتما پاسداری شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: این تربیت مردمانی است که در این خطه صدها سال در پرتو نورانی معارف دینی و علمای دینی زندگی کردند و هر توسعه یافتگی در استان یزد باید با نگاه به حفظ این سرمایه بزرگ استان و این تربیت اصیلی باشد که در استان وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قناعت یکی از ویژگی های مهم مردم یزد است گفت: این فرهنگی که از مردم استان یزد وجود دارد نباید مورد آسیب قرار گیرد و اصول و مبانی فرهنگی یزد باید حفظ شود و در این حوزه نیاز به سرمایه گذاری داریم.

وی تصریح کرد: نکات قابل توجهی در این نشست اشاره شد و ان‌شاالله با پیگیری مصوبات سفر و همت مدیران استان این موارد باید دنبال شود تا مردم احساس کنند نسبت به رفع مشکلات آنها یک جدیت قابل توجهی وجود دارد.

رئیسی تصریح کرد: این موضوع با بخش نامه و سخن اتفاق نمی افتد بلکه باید کار به صورت عملی توسط مردم احساس شود و این بحث از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ضمن اینکه مشکلاتی هست ارائه ها و ظرفیت ها را که می بینیم امیدوار می شویم گفت: ما کار خنثی سازی تحریم ها را در کنار رفع آنها به صورت موازی دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه تمام تاکید دولت بر این است که تورم کاهش پیدا کند و کنترل های لازم صورت بگیرد ، افزود: آسیب‌های تورمی را هم که امروز در جامعه می‌بینیم محصول سیاست‌های اشتباه اقتصادی از جمله افزایش نقدینگی بدون هدایت آن به سمت تولید است.

رئیسی خاطرنشان کرد: الان دولت سیاست‌های اصلاحی برای کنترل و مهار تورم دارد و من امروز و روزهای مختلف دیگر به بازار مراجعه کرده و قیمت‌ها و دغدغه مردم را دنبال می‌کنم چرا که اینها مسائل زندگی مردم است و مدیران باید تمام تلاششان را بکنند که با توکل به خدا مشکلات مردم را رفع کنیم.

رئیس جمهور گفت: علیرغم تمام تهدیدها و تحریم‌ها کشور آینده روشنی دارد و حقیقتا هرچه زمان بر مدیریت ما می‌گذرد با اطلاعاتی که از بخش های مختلف کشور به دست می آورم به آینده کشور امیدوارتر می‌شوم و یقین دارم که این تحریم‌ها و تهدیدهایی که جلو راه ما قرار داده اند هیچ زمانی ما را متوقف نمی کند کما اینکه مصمم تر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: الان هم وضعیت فروش نفت و هم منابع و شروع پروژه‌های متوقف کشور در حال بهتر شدن است و روز به روز هم وضعیت بهتر می شود و از مشکلات مردم کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …