پنجشنبه , 30 فروردین 1403

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| حضور در محافل و دورهمی‌های “شب یلدا” سلامت کل جامعه را تهدید می‌کند/ رعایت پروتکل‌ها با قدرت ادامه یابد + نقشه

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم؛کرونا همچنان در نقاط مختلف جهان می‌تازد و افراد مبتلا به این بیماری را دچار دردسرهای فراوان می‌کند. کشور ما نیز با وجود کاهش محسوس آمارهای مربوطه از این قاعده مستثنی نبوده و هموطنان باید استمرار در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار داشته باشد.

شیوع کرونا البته راهکار مناسب برای کنترل نسبی دارد و آن‌هم تداوم واکسیناسیون سراسری است. در همین حال کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید-19 با تأکید بر لزوم پرهیز جامعه از برپایی “دورهمی‌های یلدایی” و انجام کامل واکسیناسیون برای مقابله با اُمیکرون، اعلام کرد: واکسیناسیون همچنان یکی از قوی‌ترین و موثرترین راه‌های پیشگیری از کرونا محسوب می‌شود. هرگونه اجتماعی که داشته باشیم و حتی درصدی هم خطر انتقال و انتشار ویروس را افزایش دهد، خطرناک بوده پشیمانی آن بعداً کل جامعه را خواهد گرفت.

در ادامه ضمن توجه به نقشه کرونا، به بررسی آخرین وضعیت شیوع این ویروس منحوس در کشور می‌پردازیم:

استان اصفهان/ 113مورد ابتلای جدید کرونا شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای 113 نفر به کرونا در 24 ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و  270 هزار و 113  ابتلای  قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 428 هزار و 20 نفر بوده که از این تعداد 185 هزار و 905 نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 125 هزار و 410 بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون 17 هزار و 174 نفر نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 113 مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و 82 بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال 67 نفر آنها وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 4 خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص 102بیمار تعداد مجموع بستریان به 398 بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

استان ایلام/ بدون فوتی و 20 ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ابتلای 20 نفر به کرونا در 24 ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 66 هزار و 772 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمان 20 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 52 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر هشت بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 66 هزار و 515 نفر بوده است.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 172 نفر بوده است.

استان بوشهر/ یک‌روز دیگر بدون فوتی کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در شبانه‌روز گذشته فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان بوشهر ثبت نشد و جمع فوتی‌های این بیماری در استان همان 2 هزار و 32 نفر باقی ماند.

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به وضعیت بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان اظهار داشت: در شبانه‌روز با بستری شدن 21 بیمار مشکوک به کرونا ، شمار کل بستری‌های بخش کرونا بیمارستان‌های استان به 56 نفر رسید.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر 5 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) با علائم تنفسی حاد بستری هستند و حال 4 نفر از آن‌ها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در شبانه‌روز گذشته فوتی بر اثر بیماری کرونا در استان بوشهر ثبت نشد و جمع فوتی‌های این بیماری در استان همان 2 هزار و 32 نفر باقی ماند.

وی روند بهبودی بیماران بستری در بخش کرونایی مراکز درمانی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 22 بیمار بخش کرونایی از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 4 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری تأکید کرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه هر 10 شهرستان این استان در شرایط آبی کرونایی قرار دارند تصریح کرد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه در تجمعات و گردهمایی‌ها رعایت نشود، امکان تغییر رنگ آبی به زرد یا نارنجی وجود دارد و تبعات آن را باید انتظار کشید.

استان قزوین/ نرخ فوتی‌های کرونایی صفر شد

در 24 ساعت اخیر هیچ بیمار کرونایی در استان قزوین جان خود را از دست نداد و امار فوتی‌ها بعد از 5 روز دوباره در استان صفر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 65 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 61 مورد ابتلای جدید به کرونا در آزمایشگاه‌‌های منتخب کووید-19 استان قزوین ثبت شد که این آمار در مقایسه با روز گذشته 24 نفر کاهش پیدا کرده است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش 2.5 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی در استان قزوین گفت: در شبانه‌روز گذشته 38 بیمار کرونایی جدید به دلیل داشتن علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز قبل یک نفر افزایش یافته است.

وی به کاهش 15 درصدی آمار بیماران بدحال کرونایی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 11 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان با اتصال به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند که این آمار نسبت به روز پیش 2 نفر کمتر شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از صفر شدن نرخ مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در استان خبر داد و گفت: در 24 ساعت اخیر هیچ بیمار کرونایی بدحال در استان قزوین جان خود را از دست نداد و بعد از 5 روز ثبت نرخ مرگ‌ومیر بین 1 تا 5 نفر این آمار دوباره صفر شد.

رحمانی همچنین با بیان اینکه نرخ روزانه بهبودیافتگان کرونایی در استان قزوین 6 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: در شبانه‌روز اخیر 35 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند و به این ترتیب میزان بهبود کرونایی در استان 2 نفر بیشتر از روز قبل بوده است.

وی ادامه داد: در نهایت هم آمار کل بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین با فقط یک نفر افزایش به 192 نفر رسید که در مقایسه با روز قبل فقط نیم درصد افزایش یافته و تقریباً می‌توان گفت که آمار بستری‌های ما در حالت تثبیت قرار دارد.

استان آذربایجان غربی/ 144 نفر دیگر به تعداد مبتلایان اضافه شد

محمدامین ولی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: با ابتلای 144 نفر دیگر، تعداد کلی مبتلایان به 322 هزار و 708 نفر رسید.

وی از فوت سه نفر در شبانه روز گذشته بر اثر کروناویروس خبر داد و تصریح کرد: با جان باختن این تعداد در شهرهای اشنویه، ارومیه و میاندآب، تاکنون هفت هزار و 196 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد بستری سندروم حاد تنفسی در استان گفت: هم اکنون تعداد 506 نفر از هم استانی‌ها در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی با بیماری‌های تنفسی بستری هستند.

وی از واکسیناسیون 14 هزار و 447 نفر خبر داد و بیان کرد: تاکنون چهار و نیم میلیون دوز واکسن در سراسر استان توسط مردم دریافت شده که 93 هزار و 824 دوز آن مربوط به دوز سوم بوده است.

ولی‌زاده افزود: همچنین تزریق دوز دوم نیز به بیش از دو میلیون رسیده و دو میلیون و دو هزار و 869 نفر موفق به دریافت دوز دوم شده‌اند.

کاشان/ تداوم سیر نزولی بستری بیماران کرونایی

کاشان همچنان در وضعیت زرد قرار دارد و این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و خوشبختانه طی چند روز گذشته این ویروس منحوس در کاشان افت نسبی اما شکننده داشته است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 9 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد سه بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و دو بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء و چهار بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل پنج و حداکثر 85 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار حداقل 27 و حداکثر 93 سال به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 58 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 30 بیمار در شهرستان کاشان و 28 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران سه بیمار به صورت موقت بستری شدند.

وی از بستری پنج بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته خوشبختانه هیچ بیماری در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست نداده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 13 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 11 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 584 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان گیلان/ 93 درصد جمعیت بالای 12 سال استان در برابر کرونا واکسینه شدند

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 207 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 50 نفر از این تعداد در شبانه‌روز گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند. 

همچنین کمتر از 50 نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند البته در پی گسترش پوشش‌دهی واکسیناسیون شمار بیماران بستری شده در این بخش کاهش یافته است.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر 14 شهرستان استان گیلان در وضعیت آبی کرونایی و 3 شهرستان دیگر در رنگ‌بندی زرد قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان‌های استان قرمز یا نارنجی نیست.

انجام واکسیناسیون کرونا همچنان با سرعت خوبی در سراسر استان گیلان در حال انجام است و در حال حاضر 2 میلیون و 90 هزار نفر از مردم استان گیلان معادل 93 درصد جمعیت استان در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند‌.

براساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان روز چهارشنبه هیچ مرگ‌و‌میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان گیلان گزارش نشد و روز چهارشنبه تنها یک مورد فوت ناشی از کرونا در سراسر استان گیلان به ثبت رسید.

استان اردبیل/ روز جمعه با ثبت فوت 4 کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: 27 بیمار کرونایی نیز با وضعیت نامساعد در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل بستری بوده و در شبانه روز گذشته متاسفانه 4 بیمار کرونایی فوت کردند.

شهرام حبیب‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته در استان اردبیل اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته، 15 بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شدند که بر این اساس تعداد بستری‌شدگان به 134 بیمار رسید.

وی افزود: 41 بیمار کرونایی نیز به‌صورت سرپایی در مراکز درمانی استان تحت نظر قرار دارند و در شبانه‌روز گذشته 12 بیمار نیز خوشبختانه با بهبود نسبی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: 27 بیمار کرونایی نیز با وضعیت نامساعد در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل بستری بوده و در شبانه روز گذشته متاسفانه 4 بیمار کرونایی فوت کردند.

وی به تزریق یک‌میلیون و 715هزار و 563 دز واکسن مقابله با کرونا در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 900هزار و 684دز واکسن در مرحله اول، 766هزار و 852 دز مرحله دوم و 48هزار و 27دز مرحله سوم تزریق شده است.

حبیب زاده با اشاره به افزایش شهرهای با وضعیت زرد، تصریح کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستانهای خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با توجه به احتمال شیوع سویه امیکرون و شکننده بودن وضعیت موجود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن از جمله مواردی هستند که نقش مهمی در کنترل این بیماری دارند.

استان سمنان/ 7 بیمار جدید بستری شدند

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 49 هزار و 877 بیمار مبتلا به کرونا مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد افراد بستری شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد 7 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد 10 هزار و  765  نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

قدس به آمار افراد بهبود یافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا تعداد 9 هزار و 641 نفر بهبود یافتند.

وی همچنین افزود: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون نیز 39 هزار و 112 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

استان کرمانشاه/ 8 بیمار کرونایی حال وخیم دارند

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 8 بیمار کرونایی در استان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیمی دارند.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته سه مورد مثبت بستری و 11 مورد بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در کرمانشاه شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه هیچ موردی از فوت با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده است و تعداد جانباختگان در عدد 2914 نفر باقی ماند.

محمدی گفت: همچنین در این مدت 56 مورد بیمار بستری جدید گزارش شده و 50 نفر نیز بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی افزود: اکنون 122 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و 7 نفر نیز به عنوان بستری موقت رمدسیویر دریافت می‌کنند.

محمدی گفت: از مجموع بیماران بستری 34 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال 8 نفر از آن‌ها وخیم است.

استان کردستان/ نوبت اول واکسن کرونا به 78درصد جمعیت تزریق شد

بهروز اخوان در ارتباط مجازی با خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت کرونا و میزان واکسیناسیون در استان پرداخت و اظهار اشت: تاکنون دو میلیون و 548هزار و 129 دوز واکسن به استان تحویل داده شده است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون یک میلیون و 919هزار و 905 دوز واکسن با احتساب سه نوبت در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: یک میلیون و 50هزار و 168نفر معادل 78درصد جمعیت، نوبت اول، 832هزار و 585نفر معادل 62 درصد جمعیت دوز دوم و 37هزار و 152نفر از سالمندان و کادر بهداشت و درمان نیز در قالب دوز بوستر(نوبت سوم) این واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 58درصد مادران باردار نوبت اول و 29درصد آنان نیز نوبت دوم  واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اخوان اعلام کرد: در حال حاضر 92درصد دانش‌آموزان نوبت اول و 71درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: 82درصد نوجوانان کردستانی نوبت اول و 71 درصد نیز در قالب نوبت دوم واکسن کرونا، علیه این ویروس واکسینه شده‌‌اند.

مسافران ورودی از مرز آستارا در صورت ابتلا به کرونا بازگردانده می‌شوند

 

در حال تکمیل …

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …