سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

تجمل گرایی سد راه ازدواج جوانان است

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز دوشنبه همزمان با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تشویق جوانان به ازدواج آسان ، سال 1391  اولین اتاق پیوندهای آسمانی استان البرز در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج راه اندازی شد که اکنون تعداد اتاق های  عقد آسان استان به پنج اتاق رسیده است.

وی بیان داشت : از سال ۱۳۹۱ تاکنون خطه عقد یک هزار و ۵۰۰ زوج جوان در این اتاق ها به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز اظهار داشت: در نظر داریم تا عید سعید غدیر خم سه اتاق دیگر پیوندهای آسمانی در آستان مقدس امامزادگان استان به خصوص در شهرستان کرج راه اندازی شود.

 دشتکی در ادامه به تاکید تشکیل خانواده در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: روایات زیادی در مقوله ازدواج وجود دارد که اهمیت این موضوع را در زندگی هر جوانی نشان داده می شود ولی گاهی تجملات مشکلات عدیده ای بر سر راه ازدواج جوانان ایجاد می کند که ترجیح می دهند تشکیل خانواده را به تاخیر انداخته و به زمان دیگری موکول کنند.

طرح شمیم خدمت راهکاری برای اشتغال و ازدواج جوانان

این مسوول مهمترین چالش آغاز زندگی جوانان و ازدواج آنان را مشکل اشتغال دانست و گفت: اگر در این زمینه به این گروه کمک کنیم بخشی از آسیب های اجتماعی و مشکلات ازدواج کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها نامگذاری شده، افزود: یکی از بهترین فرصت ها است که مسیر ازدواج را برای جوانان با برطرف کردن مشکلات تولید و پشتیبانی از تولید ایجاد کنیم.

دشتکی اظهار داشت: در مجموعه اوقاف البرز نیز در قالب طرح «شمیم خدمت» نسبت به کارآفرینی و اشتغال اقداماتی انجام داده ایم که یکی از اصلی ترین مباحث در سال ۱۴۰۰ در اجرای این طرح بحث اشتغال و کارآفرینی برای جوانان است.

وی گفت: باید تلاش کنیم با دور ریختن رسوم غلط و نوظهور که مانعی بر سر راه ازدواج ها می باشد و معرفی الگوهای موفق دینی و اجتماعی، روش های عملی و آسان را به جوانان بازگو کنیم.

برگزاری ۱۴ دوره طرح سبک زندگی ایرانی اسلامی در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: به همین منظور در سال جاری ۱۴ دوره طرح سبک زندگی ویژه جوانان برای دوران قبل و بعد از ازدواج به منظور تحکیم و سبک زندگی اسلامی ایرانی توسط کارشناسان مربوطه در بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این دوره ها یا به صورت مجازی در کانال امامزادگان شاخص و بخشی به صورت حضوری ویژه اقشار مختلف به خصوص جوانان (با رعایت پروتکل های بهداشتی) در حال برگزاری است.

وی گفت: همچنین بخشی از این دوره ها به صورت کلیپ هایی آماده و در فضای مجازی بارگذاری می شود تا سبک زندگی اسلامی ایرانی ترویج یابد.

دشتکی بیان کرد: ترویج ازدواج آسان در بین جوانان بهترین راهکار برای تشکیل زندگی مشترک است تا جوانانی که می توانند بسیار ساده ولی با رنگ همدلی زیر یک سقف رفته و در کنار هم خوشبخت باشند.

وی افزود: زوج هایی که در اتاق پیوندهای آسمانی به عقد همدیگر در می آیند بایستی مهریه عروس حداکثر ۱۴ سکه بهار آزادی باشد ضمن اینکه این زوج ها هدایایی از سوی بقاع متبرکه دریافت می کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان البرز همچنین از خیران و واقفانی که می توانند در ترویج ازدواج آسان قدم بردارند دعوت کرد تا بخشی از نیازهای زندگی این جوانان را فراهم کنند.

برگزاری مراسم عقد ازدواج ۱۴۰ زوج جوان در امامزاده طاهر (ع)

وی یادآور شد: که امروز همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع متبرکه استان مراسم جشن و سرور برگزار می شود ضمن اینکه مراسم عقد ازدواج ۱۰۰ زوج جوان عصر امروز در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج انجام می شود.

دشتکی افزود: همچنین روز پنجشنبه هفته جاری نیز مراسم عقد ازدواج ۴۰ زوج طلبه نیز در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) برگزار می شود که هدایایی هم به رسم یادبود از این امامزاده دریافت می کنند.

روز اول ذی الحجه  سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)‌به عنوان «روز ازدواج» نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …