شنبه , 8 اردیبهشت 1403

آموزش و پرورش جشن ازدواج آسان در کرج برگزار کرد

آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برای ترویج سنت حسنه ازدواج درقالب جشن ازدواج آسان و هدیه به زوجین فرهنگی زیر ۳۰ سال این ابتکار نو را اجرایی کرد.

آغاز زندگی مشترک زوجین فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج همراه با جشنی ساده و درفضایی معنوی برای زوج های فرهنگی که زیر ۳۰ سال سن داشتند، برگزار شد.

برای گسترش سنت حسنه و پسندیده ازدواج آسان به زوج‌های جوان فرهنگی، سفر معنوی به مشهد مقدس، هدیه نقدی و وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون‌تومانی اهدا شد.

مدیرآموزش‌ و پرورش ناحیه چهار کرج عصر دوشنبه در این آیین گفت: ازدواج به‌ عنوان آیین پیوند روحی انسان‌ها در دین و مذهب ما جایگاه والایی دارد به گونه ای که ازدواج نورانی دو گوهر آسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)  الگویی بی‌بدیل از مقدس‌ترین پیوند هستی را پیش چشم جوانان مؤمن ایران اسلامی قرارداده‌است.

مراد مالمیر اظهارداشت: زندگی مشترک انسان‌ها با همدلی آغاز می‌شود و در سایه درک و احترام متقابل، گذشت، بخشش ، فداکاری، وفاداری، خویشتن‌داری، ملاطفت و مهربانی ادامه پیدا می‌کند.

وی ضمن آرزوی عاقبت به خیری برای این زوج های جوان در سایه توکل بر خدای متعال و عنایات خاصه ائمه اطهار (ع) از آنها خواست که در لحظه لحظه‌های زندگی چون دریا آرام و صبورو قدردان این هدیه الهی و امانت بی‌همتا باشند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش را ناحیه چهار کرج همچنان آمادگی کامل را برای هدایای ویژه به زوجین فرهنگی زیر ۳۰ سال برای آغاز زندگی مشترک دارد.

مالمیر ترویج ازدواج آسان در بین جوانان کشور را بهترین راهکار برای آغاز زندگی مشترک دانست و اضافه کرد: جوانانی که می توانند بسیار ساده و با یک مراسم به رنگ سادگی اما توام با همدلی زیر یک سقف بروند و سالها در کنار هم خوشبخت باشند.

وی ادامه داد: اصل ساده زیستی در فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار با اهمیت و مورد تاکید است بنابراین توجه به زندگی به سبک اسلامی به ویژه در زمینه ازدواج، سبب آسایش و آرامش در زندگی می شود.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج تاکید کرد: جامعه ایرانی به دلیل تعلق خاطر به فرهنگ ناب اسلامی می‌تواند از فرصت ایجاد شده در ایام کرونا برای نهادینه‌ کردن فرهنگ ساده ‌زیستی و پرهیز از تجمل گرایی استفاده کند.

در این آیین ساده و معنوی  ۶ فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج زندگی مشترک خود را شروع کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …