چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

مساحت البرز با جمعیت آن همخوانی ندارد

نادر بیننده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عدم تناسب با پیامدهایی مانند پایین بودن سرانه فضای سبز، سرانه فضاهای ورزشی  و سرانه بهداشتی همراه است.
وی ادامه داد:  همچنین مهاجر پذیری ، نزدیکی به پایتخت ، ترانزیتی بودن استان، حضور متکدیان ، کودکان کار و خیابانی ، وجود زندان ها سبب افزایش  آسیب های اجتماعی شده است.

بیننده گفت: به رغم تمام این مشکلات،   تلاش ها در تقویت نقاط قوت البرز به کار گرفته شده تا تهدیدها تبدیل به فرصت شود. 
وی بیان داشت: توجه به موضوع مشارکت اجتماعی ، افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی ازجمله اهداف اولویت دار در این زمینه به شمار می رود.
 بیننده افزود : مشکلات البرز ، متاثر از سرریز آسیب ها و مشکلات کل کشور بوده و به همین دلیل اقدامات استانی به تنهایی پاسخگوی آن نیست و ضرورت دارد مسوولان عالی رتبه کشور در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه ای به استان داشته باشند.

 مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز اضافه کرد:برگزاری کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده برای کنترل کاهش آسیب های اجتماعی،برگزاری جلسات کودکان کار و خیابانی به منظور استفاده از ظرفیت شهرداری برای تابلوهای شهری، افزایش اگاهی عمومی ،پیگیری موضوع نشاط اجتماعی و اوقات فراغت از دستگاه های ذیربط از جمله اقدامات موثر در این زمینه است.

وی ادامه داد:تشکیل جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد، توسعه دفاتر جدید تسهیل گری با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی با هدف ارتقای سطح اجتماعی و فرهنگی و رفع مشکلات کالبدی محله ها با هماهنگی ادارات ذیربط، بازدید از دستگاه های اجرایی به منظور ارزیابی عملکرد آنها در حوزه عفاف و حجاب نیز در این زمینه مد نظر قرار گرفته است.

بیننده یاد آور شد: بررسی و ارزیابی از عملکرد تشکل های مردم نهاد دارای مجوز،پیگیری و شرکت در جلسه شورای مواد مخدراستان البرز درخصوص بررسی چگونگی و اتخاذ تصمیم در حوزه های مبارزه با مواد مخدر در سکونتگاه های غیررسمی ،پیگیری برای ثبت اثر ملی مدرسه شهدای انقلاب ،جلسه ارزیابی دستگاهها با موضوع جمعیت استان با هدف رصد جمعیت استان و برنامه ریزی اهداف اولویت دار،پیگیری برگزاری اختتامیه مسابقات مقاله نویسی اندیشه قلم با هدف ترویج فرهنگ مقاله نویسی در جوانان از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

جلسه کنفرانس حقوق کودکان با هدف حمایت از حقوق کودکان،جلسه بررسی توسعه شهرستان اشتهارد با حضور فرماندار،پیگیری برای رفع مشکلات موسسات و تشکل های مردم نهاد ازجمله انجمن ام اس،پیگیری موضوع محدودیت تخت های کرونایی بیمارستانها و ارائه خدمات مطلوب به بیماران کرونایی استان،برگزاری جلسه کودکان کار با حضور نماینده دادگستری با هدف حمایت از کودکان کار و خیابان،بازرسی از اماکن فرهنگی ورزشی استان به منظور رصد و کنترل اماکن برای رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزاری وبینار طرح مردم نگاری مناطق حاشیه نشین با هدف بررسی فرصت ها و چالشهای مناطق حاشیه نشین،برگزاری جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی با هدف ترویج سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی از دیگر موضوعاتی بود که مدیر کل امور اجتماعی در بیان عملکردهای این حوزه مورد اشاره قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جلسه مشترک با مدیرکل کتابخانه ها و مدیر کل شهری و شوراها با هدف تخصیص نیم درصد درآمد شهرداری ها به موضوع کتابخوانی، جلسه هماهنگی خیرین با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت نیز در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …