پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

شهید سلیمانی واژه نامه ای جدید از ایثار را در جامعه تبیین کرد

سالار قاسمی روز دوشنبه دروبینار افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار که به میزبانی استان کرمان برگزارشد،افزود: این شهید ویژگی ها  عجیبی داشت که هر کسی به نوعی این شهید را شناخت و دل به وی سپرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بازسازی ساختار فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: مکتب و روش سردار شهید سلیمانی و فرهنگ برخاسته از این مکتب در ساختار فرهنگی باید بشدت مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شهید سردارحاج قاسم سلیمانی معلم انقلاب است زیرا این شهید والامقام برای همه یک مدل محسوب می شود که باید از آن الگو بگیریم.

قاسمی یادآورشد: غربی ها تلاش می کنند تا اسطوره های ساختگی و پوشالی کارتونی و انیمیشنی را  برای الگوی جامعه خود تولید کنند درحالی که ایران اسطوره های واقعی همانند شهید سلیمانی دارد.

وی اضافه کرد: مکتب شهید سلیمانی درایران همانند کلاس درس مدرسه و دانشگاه نقش تعلیم و تربیتی دارد که ما مسئولان باید آن را به کودکان، نوجوانان و جوانان انتقال دهیم.

وی ادامه داد: ما اگرقراراست به وظیفه خود درمقابل مکتب شهید سلیمانی عمل کنیم باید بدون گفتن و سخنوری به مکتب این شهید گرانقدرتوجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزافزود: باید درعمل به این سلوک ومنش به کودکان از دوره پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه مهربانی، وطن دوستی ، صمیمیت، تدبیر و منطق را بیاموزیم.

قاسمی تاکید کرد: روح بلند شهید سلیمانی ازما انتظارجاری کردن منش و سلوک وی را درجامعه دارد چون به نظر من همه زندگی شهید سایمانی کلاس درس است پس باید ویژگی های این شهید را برای دانش آموزان تبیین کنیم تا شهدایی چون فهمیده ها وعلی لندی ها درایران اسلامی تربیت شوند.

مکتب شهید سلیمانی 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز دراین زمینه گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی، اسوه ایمان، ایثار، شجاعت و ولایت پذیری و نمونه‌ای از تربیت شدگان مکتب جهاد و مقاومت بود.

فرشته فهمیده از فداکاری، ایمان و اعتقاد قوی، ولایت مداری، دشمن شناسی و بصیرت، اخلاق ، صلابت و شجاعت به عنوان ویژگی های بارز این سردار رشید اسلام و انقلاب نام برد و یادآورشد: در قالب برنامه های فرهنگی در مدارس یاد این شهید والا مقام گرامی داشته می شود.

وی بیان داشت: در دنیای امروز اسطوره های تخیلی را به مدد رسانه‌ها برای اقشار مختلف و برای بهره‌برداری های سیاسی اقتصادی به الگو تبدیل می کنند، اما ما یک الگوی اسطوره ای زنده و قدرتمند داریم که می توانیم با استفاده از خط فکری، رفتاری و شخصیتی آن بزرگوار ساختار فرهنگی کشور را اصلاح و بازسازی کنیم.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی یک شخصیت نظامی بود اما در عین حال مدیر فرهنگی نیز بود و در نهایت اگر یک مرد میدان عرصه فرهنگ و تربیت یافته مکتب انقلاب و مکتب نبوی  بخواهیم معرفی کنیم  به شخصیت شهید سلیمانی می‌رسیم که در بازسازی ساختار فرهنگی کشوربه مدیرانی از جنس شهید سلیمانی نیاز داریم.

فهمیده اضافه کرد: جشنواره فرهنگی هنری علمدار نیز با هدف ایجاد امید، انگیزه و پرورش نسلی همچون سردار حلاج قاسم سلیمانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، پرورش یافته مکتب امام و مقاومت بود برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی گسترش تعمیق فرهنگ ایثار،مقاومت وشهادت، معرفی اسوه ایثار، اخلاص و عمل برای نسل جوان و نوجوان کشور،صیانت از میراث ارزشمند شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان مدرسه و مکتب درس آموز، بازنمایی حقیقی از تصویر آن شهید آسمانی به مثابه نمادی از به هم پیوستگی و همدلی آحاد جامعه ایرانی و امت اسلامی با هر سلیقه وگرایشی، معرفی آثار فرهنگی و هنری دانش آموزان و فرهنگیان مستعد و علاقمند و تقدیر از آنها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی ادامه داد: مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان البرز در نخستین جشنواره فرهنگی هنری علمدار در سطح بالایی قرار داشت به گونه ای که استان حائز رتبه های کشوری دراین جشنواره شد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …