شنبه , 15 اردیبهشت 1403

البرز با دست پر به نمایشگاه گردشگری تهران می رود

فریدون محمدی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران که با موضوع نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و خدمات سفر نوروزی برگزار شد، افزود:  نمایشگاه تهران که از نهم تا ۱۲ بهمن جاری برپا می شود، فرصتی مناسب برای شناساندن قابلیت های گردشگری و تولیدات صنایع دستی  کشور و البرز به شمار می رود.

وی ادامه داد: برهمین اساس استان البرز فضایی به مساحت حدود ۳۰۰ متر مربع از مجموعه نمایشگاه بین المللی تهران به خود اختصاص داده تا ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی آن به بازدید کنندگان معرفی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به جاذبه های طبیعی و تاریخی ارزشمند در استان و محصولات متنوع  صنایع دستی به عنوان شاهکار هنرمندان البرزی گفت : این جاذبه ها و محصولات در قالب عکس و نمونه های تولیدی در نمایشگاه تهران در دید عموم قرار می گیرد.

  محمدی  با بیان اینکه ویروس کرونا در ۲ سال گذشته آسیب فراوانی به گردشگری و صنایع  دستی کشور و البرز وارد کرده است، تصریح کرد : برهمین اساس نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران این امکان را به وجود می آورد تا بار دیگر شاهد شکوفایی گردشگری و صنایع دستی در کشور باشیم .

وی بیان داشت : از مجموع ۳۰۰ متر مربع فضای اختصاصی گردشگری البرز در نمایشگاه تهران ، ۱۰۰ متر مربع به محصولات صنایع دستی و مابقی برای معرفی بخش گردشگری ، پخت غذاهای متنوع و سیاه چادر عشایر البرز  پیش بینی شده است.

البرز با دست پر به نمایشگاه گردشگری تهران می رود

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: تلاش ها بر این است تا این استان به همراه تیم رسانه ای در نمایشگاه تهران حضور پیدا کند تا بتواند به بهترین شکل برای معرفی جاذبه ها و داشته های فرهنگی از فضای نمایشگاه  بهره ببرد.

بهره گیری از قابلیت های  جهانی، توانمندی گروه های هنری و موسیقی  و فناوری نوین برای معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی از مهمترین نکاتی بود که مدیرکل میراث فرهنگی  البرز در چگونگی حضور استان در نمایشگاه نمایشگاه تهران به آن ها اشاره کرد.

محمدی گفت : همزمان با برپایی نمایشگاه ، برگزاری نشست های تخصصی در خصوص وضعیت گردشگری و صنایع دستی  از محورهای کاری  سه روز برپایی نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران است که البرز در این زمینه ابتکار عمل به خرج خواهد داد.

رونمایی از طرح «میراث بان افتخاری» در غرفه های نمایشگاهی البرز برای توسعه مشارکت های مردمی در زمینه صیانت از آثار تاریخی ، فرهنگی و گردشگری  و کتاب گردشگری نابینایان نوشته فرزانه سید اسحاقی  از موضوعاتی بود که مدیرکل میراث فرهنگی البرز به آن ها پرداخت.

نوروز ۱۴۰۱ البرز متفاوت از گذشته

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاربه نزدیکی پایان سال و نوروز ۱۴۰۱ گفت : برنامه های متنوعی برای ایام  نوروز البرز  پیش بینی شده است

وی اظهار داشت : امسال ریاست ستاد خدمات سفر نوروزی برعهده استاندار البرز و دبیری آن بر عهده مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان  است.

محمدی گفت : رویکرد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ در البرز بر محور اقتصادی و فرهنگی است ضمن آنکه رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در اولویت قرار دارد.

جاده کرج – چالوس به مقصد گردشگری تبدیل می شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز  با اشاربه تردد حدود ۳۰ میلیون نفر در ایام نوروز از جاده های استان افزود : البرز هم مسیر و هم مقصد گردشگری است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

محمدی بیان داشت:  امسال برای اولین بار جاده کرج – چالوس به مقصد گردشگری تبدیل می شود که در این زمینه برنامه هایی پیش بینی شده است ضمن آنکه  در در ایام نوروز نمایشگاه صنایع دستی  در حاشیه جاده کرج – چالوس برپا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ستاد سفر امسال نیاز به برنامه ریزی گسترده داریم و ۲۲ دستگاه اجرایی هر کدام به نحوی  در ارتباط  با خدمات سفر نقش آفرینی می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز بیان داشت : امسال با همکاری شهرداری کرج جشنواره پخت غذا در کاخ تاریخی  مروارید مهر شهر کرج از دهه مبارک فجر آغاز به کار می کند که تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ همراه با  موسیقی اقوام ، فروش صنایع دستی، معرفی جاذبه های گردشگری ، تورهای ایرانگردی و کرج گردی و  بازی های محلی  فعالیت خواهد داشت.

استان البرز با گستره پنج هزارو۸۰۰ کیلومتر مربع  دارای بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند مانند تپه ۹ هزار ساله ازبکی ، کاخ تاریخی مروارید، کاخ سلطانیه، کاخ ناصری ، کاروانسراهای ینگی امام و شاه عباسی کرج و امثال آن بوده که حدود ۳۰۰ اثر آنها ثبت ملی شده و مابقی در نوبت ثبت هستند.

این استان با داشتن جاده گردشگری کرج – چالوس و راه های ترانزیتی سالانه شاهد تردد حدود ۳۰۰ میلیون خودرو در جاده های آن هستیم.

همچنین البرز بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …