جمعه , 14 اردیبهشت 1403

سفیر غنا خواستار انتقال فناوری پارک فاوا البرز به این کشور شد

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی پارک فاوا، اریک اوسو بواتنگ امروز با هدف آشنایی و گسترش تعاملات دو کشور در زمینه پارک‌داری و توسعه فعالیت‌ شرکت‌های فناور و استارتاپی، از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) بازدید و با مسوولان این پارک به بحث و تبادل نظر پرداخت.

سفیر کشور غنا در این دیدار به تشریح شرایط کشور غنا پرداخت و با ابراز علاقه‌مندی جهت راه‌اندازی و تأسیس پارک فناوری در کشور خود، از پروژه گلخانه هوشمند پارک فاوا  استقبال کرد.

وی همچنین خواستار کمک‌های پارک فاوا در راه‌اندازی گلخانه هوشمند و انتقال تجربه و تکنولوژی پارک فاوا به دلیل کمبود آب و تأمین امنیت غذایی در کشور غنا شد.

مشاور وزیر و رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در جریان این بازدید، گلخانه اینترنت اشیا را اولین گلخانه تمام مکانیزه کشور عنوان کرد که در فضایی به مساحت ۱۰۰ مترمربع در این پارک راه‌اندازی شده و در مقایسه با سایر گلخانه‌ها از کاهش مصرف آب و افزایش بازدهی محصولات برخوردار است.

محمد جعفر صدیق دامغانی‌زاده در ادامه صادرات داده‌های فرهنگی و هنری، ارائه خدمات ابری و صادرات این خدمات به کشورهای منطقه، کاربرد اینترنت اشیا در مسائل امنیت غذایی، مدیریت مصرف آب و شهر هوشمند، ایجاد زیرساخت‌های سیستم عامل باز و فراگیر کردن کاربرد آن در ایران و کشورهای فارسی زبان منطقه، بومی‌سازی فناوری سخت‌افزاری مورد نیاز در صنعت CT و شبکه ملی اطلاعات و لجستیک هوشمند (حمل بار به وسیله پهپاد و IOV) را از پروژه‌های پیشران پارک فاوا معرفی کرد.

سفیر کشور غنا و هیات همراه در پایان از چندین شرکت‌ مستقر در پارک فاوا بازدید کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …