دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

نداشتن توان سازماندهی سبب ناتوانی تیم ملی اسکی در رقابت های المپیک زمستانه شد

«رستم کلهر» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تیم وقتی نتیجه می گیرد که در یک بازه زمانی به عنوان مثال چهار تا پنج ساله روش هایی از جمله مدیریتی، انتخاب سرمربی، انضباط در برگزاری اردوها، بی طرفی، همدلی، هدفگذاری درست ، رصد کامل نظام بین المللی و آگاهی رسانی تیم ملی در خصوص مربیان و ورزشکاران بتواند گام های درستی بردارد.

وی  اضافه کرد: این در حالی است که ما هیچ یک از کارها را انجام نداده و در روز مسابقات به دنبال نتایج هستیم، ورزشکار ما زندگی خود را برای رسیدن به این رقابت ها گذاشته و به دنبال گرفتن نتیجه است اما این مهم در حالی محقق می شود که برنامه ها به صورت هدفمند از سوی تشکیلات تدوین و پیاده سازی شود در این صورت دیگر شاهد بهانه هایی که امروز شاهد آن هستیم نخواهیم بود.

کلهر در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی کمیته ها نیز به صورت مستقیم با موفقیت تیم ملی در ارتباط است تصریح کرد: کمیته هایی از جمله نظام آموزش اسکی کشور و فرآیندهای برگزاری کلاس های مربیگری و به دنبال آنها خروجی این کلاس ها تاثیر مستقیمی در آینده تیم ملی اسکی کشورمان دارد.

وی ادامه داد: سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا فدراسیون در حوزه آموزش به صورت راهبردی فعالیت می کند و یا بر اساس همان آیین نامه کهنه ای که وجود دارد صرفا برای اینکه منابع مالی خود را از این طریق تامین نماید عمل می کند.

سرمربی پیشین تیم های ملی اسکی آلپاین اظهار داشت: امروز شاهد این مساله هستیم که در پیست های اسکی ما تعداد مربیان با تعداد ورزشکاران و یا مراجعه کننده ها مساوی است به همین دلیل است که اعتبار مربیان به زیر سوال رفته زمانی که به جای دوره های تخصصی بلند مدت دوره های کوتاه مدت یک هفته ای برگزار و در نهایت خروجی اش چیزی می شود که امروز می بینید.

کلهر ادامه داد: این در حالی است که کمیته آموزش ما به صورت مستقیم می تواند بر سواد اسکی تاثیر بگذارد هر کسی با این دوره ها می تواند تبدیل به مربی شده و وضعیت امروز اسکی کشورمان را تبدیل به چیزی کند که امروز شاهد آن هستیم.

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از ۴ تا ۲۰ فوریه (۱۵ بهمن تا اول اسفند) به میزبانی پکن در حال برگزاری است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …