یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

میزان مراجعه روزانه مبتلایان کرونا به مراکز درمانی البرز افزایش یافت

دکتر مهرداد بابایی روز جمعه به ایرنا گفت : این ارقام بیانگر وضعیت حاد و نگران کننده ابتلا به کووید۱۹ در استان البرز است و افزایش شمار مراجعه کنندگان کووید۱۹ در البرز نگرانی ها را بابت بالا رفتن  تعداد بستری ها و مرگ و میرها در روزهای آینده بیشتر کرده است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت:  آمار مبتلایان و فوتی های البرز روز به روز در حال افزایش است که البته  شرایط  استان جدا از شرایط کشور نیست.

بابایی،  این افزایش ابتلا و مرگ و میر کرونایی را نتیجه کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان دانست و افزود: میزان رعایت این پروتکل ها به زیر ۵۰ درصد رسیده است در حالیکه باید به بالای ۸۵درصد برسد.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز بیان داشت:  ما تا کنون وضعیت کرونایی استان را  مدیریت کرده ایم تا از کنترل خارج نشود اما اگر وضعیت افزایشی ابتلا به کووبد۱۹ ادامه داشته باشد کنترل شرایط دشوار خواهد شد.

وی در خصوص راه اندازی بیمارستانهای صحرایی در البرز گفت : اگر ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل شود باید به سمت مراکز بستری موقت رفت.

بابایی تاکید کرد که اکنون نگرانی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی البرز از بابت افزایش مراجعه سرپایی بیماران کووید۱۹ به مراکز درمانی است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز تعداد بیماران کووید۱۹  بستری در بیمارستان های استان را حدود یک هزارو ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت :  حدود ۲۴۰ نفر در بخش های ویژه بیمارستان ها بستری هستند.

وی بیان داشت : اکنون تعدادی از بیماران بدحال کووید ۱۹ البرز افراد با سنین پایین هستند که برخی از آنان جان خود را از دست می دهند.

بابایی در خصوص وضعیت دارویی استان گفت : هرچند مشکلات کلی در کشور داریم اما  سعی کردیم  مراکز درمانی و بیمارستان البرز مشکلی از نظرداروهای کرونایی نداشته باشند.

بابایی افزود: تلاش ها براین است تا هیچ بیمار بستری در بیمارستان ها ، دارو  را از خارج از این مراکز تهیه نکند.

وی بیان داشت : اکنون کمبود دارو در کشور وجود دارد و ممکن است داروخانه ها برای تامین داروی بیماران سرپایی با کمبود باشند اما مراکز درمانی که نیاز دارویی دارند تلاش شده که داروهای آنان تامین شود.

بابایی گفت : برای مهار کرونا در نشستی مشترک با فرماندهان سپاه البرز برگزار شد که بتوانیم بیماری کووید۱۹  را کنترل کنیم.

وی افزود: قرار است سپاه البرز در بحث نقاهتگاه و امکانات و نیروی انسانی به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیاید.

اکنون سه شهرستان کرج ، فردیس و نظرآباد در وضعیت قرمز تیره ، ساوجبلاغ ، چهارباغ و اشتهارد قرمز و شهرستان طالقان نارنجی کرونایی است.

ماندن در خانه ها ، رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک سه لایه و مواد ضدعفونی کننده از مهمترین توصیه ها برای مهار کرونا است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …