جمعه , 31 فروردین 1403

تحقق ۲۶۸ مورد اشتغالزایی توسط بهزیستی در ساوجبلاغ

 فرهاد پادری ثانی  روز یکشنبه  در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود: این میزان اشتغالزایی با پرداخت تسهیلات کم بهره در زمینه‌های مختلف شغلی از جمله صنعتی، خدمات، قالی‌بافی و خدمات به مددجویان دارای گواهینامه اشتغال محقق شده است.

وی با بیان اینکه برای ۷۰ مددجوی شهرستان ساوجبلاغ  حق بیمه خویش فرما و کارفرما پرداخت شده است، اضافه کرد: اداره بهزیستی برای ایجاد اشتغال پایدار بسته‌های حمایتی تعریف کرده که یکی از آنها پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی است، به طوری که بهزیستی حق بیمه کارفرما را در صورت به کارگیری افراد معلول مادامی که مشغول به کار باشند، پرداخت می‌کند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به پویش پازل همدلی گفت: این شهرستان  در پویش تهیه لوازم تحریر برای کودکان بی بضاعت با ۱۰۳ میلیون تومان هزینه رتبه اول در استان کسب و استان البرز نیز رتبه دوم در کشور را کسب نموده است.

پادری ثانی گفت: مردم شهرستان ساوجبلاغ طی یکسال گذشته، ۲۲۰ میلیون تومان مشارکت نقدی و ۶۰۰ میلیون تومان غیرنقدی در امر کمک به مددجویان بهزیستی داشته و 2 هزارو100  سبد کالا به مددجویان زیر پوشش این اداره کمک کرده‌اند.

وی با تاکید بر توانمندسازی خانواده و زنان جامعه هدف گفت: پرداخت وام خود اشتغالی به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از جمله اقدامات اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ در حوزه اجتماعی است.

پادری ثانی گفت: توانمندسازی و اشتغال پایدار یکی از اولویت های اصلی و اساسی سازمان بهزیستی به شمار می رود که همه باید با ایجاد برنامه ریزی منسجم و هدفمند مددجویان را به استقلال برسانیم تا آنان از چرخه حمایت سازمان خارج شوند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: در یکسال گذشته به ۹ مددجوی تحت پوشش بهزیستی کمک هزینه دانشجویی  شامل پرداخت ۷۰ تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشگاه انجام شده است پرداخت شده است، همچنین از ۱۴۵ دانش آموز فرزند زنان سرپرست خانوار حمایت شده است.

پادری ثانی با بیان اینکه مدت ۲۳ سالی است که طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کشور  اجرا می شود، اظهار داشت: طی یکسال گذشته پنج هزار و ۱۶۷ کودک این شهرستان مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲۰ کودک مشکوک شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی همچنین با اشاره به گزارش عملکرد اورژانس اجتماعی ساوجبلاغ طی یکسال اخیر گفت: طی سال گذشته از یکهزار و ۴۹۸ مورد پرونده طلاق، ۱۳۰ مورد به سازش قطعی رسیده است. 

رییس بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ از پرداخت ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های 2 معلول به بالا به منظور تامین مسکن در روستا و ۱۴۰ میلیون تومان بلاعوض در شهر خبر داد.

وی همچنین از تاسیس و راه اندازی مراکز مثبت زندگی تحت عنوان بهزیستی کوچک در محلات خبر داد و گفت: ۶ بهزیستی در همین راستا راه اندازی شده که در بستر IT بوده و درخواستها به صورت الکترونیک ثبت و ضبط می شود که تاکنون ۴۵۰ پرونده تحویل شده است.

پادری ثانی اظهار داشت: شهرستان ساوجبلاغ رتبه اول مناسب‌سازی در استان البرز و کشور را دارد و شهر هشتگرد شهر دوستدار معلول و سالمند معرفی شده است.

۲۲ الی ۲۸ تیر همزمان با چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹، هفته بهزیستی نام دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …