شنبه , 1 اردیبهشت 1403

البرز در جشنواره فرهنگی هنری فردا ۴۷ رتبه کشوری کسب کرد

فرشته فهمیده روز جمعه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: دانش آموزان و فرهنگیان البرز درجشنواره فرهنگی هنری فردا موفق به کسب ۴۷ اثر برگزیده و رتبه اول، دوم و سوم شدند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از قدیمی‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری کشور است که پس از انقلاب اسلامی در مدارس برگزار می‌شود،خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها، ایجاد روحیه امید و نشاط بین دانش آموزان و فرهنگیان هنرمند دربخش های مختلف می شود.

وی بیان داشت: سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا درآذر ماه سال گذشته در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان و فرهنگیان فراخوان شد.

فهمیده با بیان اینکه ۱۳۵ هزار و ۹۹۸ دانش آموز و فرهنگی البرزی در این جشنواره ثبت نام کردند،اضافه کرد: از میان آثار بارگذاری شده درسامانه، یک هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره فرهنگی هنری فردا راه یافت.

وی تصریح کرد: سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری به صورت غیرحضوری و در بخش هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، دستی و تجسمی، رسانه وفضای مجازی، آفرینش های ادبی و پژوهشی برگزارشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دانش آموزان برای شرکت دراین جشنواره آثارخود را در بستر سامانه همگام مدارس ثبت کردند.

وی یادآورشد: برگزاری این جشنواره نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن هنرهای بومی و محلی، احیا هنرها و صنایع‌ دستی فراموش ‌شده در استان ها دارد.

فهمیده افزود: رشته هایی همانند نمدمالی،کاشی‌کاری، نگارگری و رشته‌های دیگری که درسبد خانوار کشورقرار داشته اکنون مورد بی‌مهری قرارگرفته است.

وی تاکید کرد: استان البرز دربخش فرهنگی و هنری ظرفیت بالایی دارد که با برنامه ریزی جامع می توان استعدادهای نهفته را در مدارس با هدف رشد، شناسایی کرد.

استان البرز استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز و حدود ۲۶ هزارفرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …