جمعه , 28 اردیبهشت 1403

شهید بهشتی مسوولی در تراز انقلاب بود

علی حدادی روز دوشنبه در دیدار با رییس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضائیه اظهارداشت: شهید بهشتی از جمله چهره های علمی و فرهنگی بود که در دوران مبارزات انقلاب اسلامی مجاهدت کرد و پس از انقلاب اسلامی نیز مورد وثوق بزرگان قرار داشت و در دولت شهید رجایی مسئولیت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) پس از شهادت دکتر بهشتی فرمودند که مظلومیت این شهید در مقابل شهادتش ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی اسلام‌شناس دیندار و انسانی با جهان‌بینی مبتنی بر مسلک اهل‌بیت(ع) و قرآنی بود، اضافه کرد: این شهید والامقام همواره بر باورهای دینی خود پافشاری می کرد.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی به حکمت عملی هم پایبند بود و در پیاده‌سازی و عمل کردن در تمامی شئونات زندگی حتی در درون خانواده، تقویت فرزندان و نحوه زندگی اینگونه رفتار می‌کرد.

حدادی ادامه داد: یکی از مظلومیت‌های این شهید گرانقدر، تهمت‌های ناروا به این عزیز بود، اما این شهید هیچگاه از متانت، تعادل و انصاف دور نشد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی به تمامی معنا مردمی بود، عنوان کرد: شهید بهشتی در بین کارگزاران نظام و مردم هیچ حجاب و مانعی قائل نمی‌شد، زیرا معتقد بود که حق مردم است با مسوولانشان بدون مانع سخن بگویند.

وی اظهارداشت: شهید بهشتی ویژگی مسوولیت‌پذیری در برابر مردم داشت و از مردم نیز مسوولیت ‌پذیری و مطالبه‌گری می‌خواست.

وی یادآورشد: گروهک منافقین تا کنون بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم و شخصیت‌های نظام اسلامی ازجمله شهیدان بهشتی و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رسانده است.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآیاد، طالقان و چهارباغ درمجلس شورای اسلامی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی هم یکی از رزمندگان و مجاهدانی بود که ۴۰ سال بدون وفقه در راه خدا ایثار کرد.

وی افزود: شهدای بزرگی همانند آیت‌الله سیدمحمد بهشتی و قاسم سلیمانی الگویی از سیاست‌ورزی مومنانه برای همه مسوولان در هر رده‌ای است.

حدادی تاکید کرد: برای دفاع از اسلام و انقلاب باید ازمکتب امام و شهدا پیروی کرد و تبعیت محض از ولایت داشت.

اول تا هفتم تیرماه در تقویم کشورمان به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

هفتم تیر ۱۳۶۰ حادثه انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در حالی منجر به شهادت دکتر بهشتی نخستین رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و ۷۲ نفر از اعضای این حزب شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …