شنبه , 1 اردیبهشت 1403

بسترها برای جذب نخبگان در کارخانه نوآوری کرج فراهم شد

راضیه کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براین اساس استعدادیابی و جذب نخبگان در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و عمومی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اکنون  بیش از ۸۰۰ نفر از نخبگان استان البرز، تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند که در صورت داشتن ظرفیت و امکانات مناسب مانند دفاتر کار اختصاصی یا عمومی و دیگر امکانات مناسب می توانند در تحولات علمی کشور، بسیار موثر باشند.

کریمی گفت: شرکت دانش بنیان سیوان نیز به عنوان متولی راه اندازی کارخانه نوآوری البرز، بیش از ۱۴ نوع خدمت را برای فعالان در اکوسیستم نوآوری ارایه می دهد که تمام نخبگان استان، می توانند براساس ضوابط تعیین شده از این ظرفیت ها و امکانات استفاده کنند. 

 وی با اشاره به رتبه سوم استان البرز در ثبت شرکت های دانش بنیان در کشور گفت : اکنون بیش از ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در استان البرز فعالیت می کنند  و تعامل میان این شرکت ها با نخبگان استان البرز همچنین استانهای مجاور مانند تهران و قزوین، ظرفیت مناسبی را برای حضور جامعه نخبگانی در فعالیت های اجرایی با نگاهی نوآورانه و فناورانه فراهم کرده است.

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق با هدف بهره گیری از شرکت های دانش بنیان و ایجاد بستر برای فعالیت آنها و ایجاد اشتغال برای نخبگان علمی با همکاری شهرداری کرج و پارک علم و فناوری استان البرز در دست ساخت و تجهیز قرار گرفته است.

پنج حوزه فعالیت سلامت، شهر هوشمند، حمل و نقل، محیط زیست و اقتصاد دیجیتال به عنوان محور فعالیت های کارخانه نوآوری البرز تعیین شده و امکان ایجاد آزمایشگاه های تخصصی برای استقرار شرکت های فعال در حوزه سلامت نیز در ساختمانی به عنوان (INNO LAB) فراهم شده است‌.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …