یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

اجرای طرح شهید سلیمانی از مرگ یک هزار و ۷۶۳ خوزستانی جلوگیری کرد

به گزارش ایرنا دکتر سید محمد علوی شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: میزان کشندگی کرونا در خوزستان ۱.۷ درصد است و قطعا اگر بیماریابی بیشتری داشتیم میزان کشندگی بیش از این کاهش می‌یافت.

وی افزود: اکنون به طور متوسط روزانه ۳۵ مورد ابتلا، سه مورد بستری و یک مورد مرگ  ناشی از کرونا  در استان داریم و این در حالی است که در اوج بیماری ۷۴ مرگ در روز هم ثبت شده است. 

رییس مرکز بهداشت خوزستان در ادامه به واریانت اومیکرون اشاره کرد و گفت: متاسفانه این روزها به جامعه تلقین می‌شود که ابتلا به اومیکرون منجر به بیماری خفیف می‌شود در حالی که این گونه نیست چرا که این سوش به سرعت در حال گسترش در دنیا بوده و پیش بینی می شود وارد کشور شود. 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود به زودی سویه اومیکرون، سوش غالب شود افزود: راهکار اساسی برای پیشگیری از این سویه، تزریق سه دز واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است. 

وی اضافه کرد: اثر داروها بر این سوش بسیار کمتر از سویه‌های قبلی است به گونه‌ای که هیچ دارویی به آن جواب نمی‌دهد.

علوی گفت: در ایران سرعت روزانه واکسیناسیون ۰.۴ درصد و در خوزستان ۰.۲ درصد است بنابراین باید سرعت واکسیناسیون را در استان افزایش دهیم. 

وی افزود: به طور متوسط میزان استفاده از ماسک در خوزستان ۴۶.۵ درصد است که نسبت به هفته قبل از آن ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بر اساس بررسی های میدانی میزان استفاده از ماسک در مرکز شهرها ۶۰ درصد و در حاشیه شهرها ۱۵ درصد است.

وی افزود: همچنین به طور متوسط میزان رعایت پروتکل‌ها در اماکن بهداشتی و درمانی ۸۳.۵ درصد است. 

اکنون همه شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …