جمعه , 21 اردیبهشت 1403

راهداری البرز ۲ هزار کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران توزیع کرد

پیمان بختیاری روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسواران  و پیشگیری از حوادث انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی موتورسواران و کاهش سوانح رانندگی، اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور است که هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع رایگان اقلام ایمنی اجرا می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه اجرای این طرح موجب ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و کاهش آمار تلفات موتورسواران در تصادفات خواهد شد، افزود: استفاده‌نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت می شود و گاهی اوقات درمان مصدومان نیز هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن و استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون با برگزاری هفت دوره آموزشی برای  راکبان موتورسیکلت البرز برگزار شده است، گفت: این دوره‌ها با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاه‌سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها، رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی و توزیع کتابچه‌های آموزشی مخاطرات رانندگی با موتور  برگزار شد.

بختیاری تصریح کرد: همچنین در حاشیه برگزاری این کلاس‌ها ۲ هزار برچسب ایمنی و ۵۰۰ قطعه لوازم یدکی ایمنی موتورسیکلت شامل چراغ جلو و عقب، سیم ترمز و امثال آن نیز بین موتورسواران توزیع شد.

وی با تاکید براینکه این آموزش‌ها در طول سال ادامه دارد و به برگزاری چند دوره محدود نمی‌شود، گفت: امید است با اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، گامی موثر در جهت ارتقای فرهنگ موتورسواری در استان برداریم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …