جمعه , 7 اردیبهشت 1403

مزاحمت در فضای مجازی جرم است

رئیس پلیس فتا البرز گفت: هر گونه مزاحمت در فضای مجازی جرم است و با متخلفان برخورد می‌شود.

مزاحمت در فضای مجازی جرم استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ رسول جلیلیان افزود: هرگونه مزاحمت، تهدید، سواستفاده از مطالب، عکس و توهین در فضای مجازی جرم است و پلیس فتا درصورت مصداق موضوع بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد.

به گفته رئیس پلیس فتا البرز: کاربران درصورت وقوع این نوع جرایم، بامراجعه به دفاتر خدمات قضایی اعلام شکایت و برای رسیدگی پرونده به پلیس فتامراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه فردی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند بهحبس محکوم می‌شود.

او افزود: کاربران بدانند پروفایل‌ها در شبکه‌های اجتماعی آلبوم عکس شخصی نیست و باید مراقب هویت خود در این فضا باشندتا مورد سو استفاده و مزاحمت قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: بعضا پرونده‌هایی به پلیس فتا مبنی براینکه افراد سودجو و اشخاصی که قصد انتقام گیری به هر دلیلیدارند با استفاده از تصاویر پروفایل و اعمال تغییرات بر روی آن‌ها اقدام به هتک حیثیت و انتشار تصاویر می‌کنند که مشکلات جبرانناپذیری را در پی دارد.

او افزود: کاربران در فضای مجازی به هیچ عنوان عکس، فیلم و اطلاعات شخصی خود را منتشر نکنند و از هر گونه سواستفاده های احتمالی پیشگیری کنند.

سرهنگ جلیلیان سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد‌ها و عموم مردم خواست کهبرای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …