یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

روزانه حدود یک هزار بیمار کووید۱۹ البرز بستری موقت می شوند

دکتر مهرداد بابایی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون ظرفیت بخش های بستری بیمارستان های استان البرز به سه برابر افزایش یافته و در کنار بستری های طولانی مدت ، بستری موقت یا سرپایی نیز برای این بیماران پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اکنون بیش از سه برابر بستری های طولانی مدت ، بستری های موقت برای بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های استان اختصاص یافته تا روند درمان و بهبودی این بیماران تسریع شود.

بابایی  با اشاره به اینکه  تجربه کادر درمان نسبت به روزهای آغاز شیوع کرونا افزایش یافت،‌ اظهارداشت: این اقدامات سبب شد تا موج سهمگین پنجم کرونا در البرز کنترل شود و با توجه به جمعیت استان به واسطه استفاده از این راهکارها آمار مراجعات روزانه و بستری ها ثابت شود.

این مسوول تاکید کرد که طی چند روز گذشته آمارهای بستری و مراجعات روزانه کرونایی تثبیت شده و می بایست رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت شود، می‌توان امیدواربه سیر نزولی شیوع کرونا در استان شد.

وی گفت: با توجه به سویه‌های جدیدی که در کشورهای جهان آغاز شده اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود احتمال آغاز موج دیگر وجود خواهد داشت.

وی یادآور شد: اکنون ۲۸۹ بیمار بدحال کووید۱۹ در بخش های ویژه مراکز درمانی البرز  بستری هستند.

بابایی در بخش دیگری از سخنانش افزود: روزانه حدود ۲۰ هزار دز واکسن در استان البرز تزریق می شود.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت و درمان به مردم برای پیشگیری از کرونا رعایت فاصله اجتماعی،‌ تزریق واکسن،‌ استفاده از ماسک و شستن مکرر دست‌ها است.

اکنون سه شهرستان تابعه البرز در وضعیت قرمز تیره ، سه شهرستان قرمز و یک شهرستان نارنجی کرونایی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …