جمعه , 10 فروردین 1403

سوال ۱۲ عضو شورای شهر از شهردار کرج؛ مبنای انتصابات اخیر در شهرداری چیست؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج، در  جلسه علنی شورای کرج 12 تن از اعضای شورا طی یک طرح سوال خواستار پاسخ گویی سعیدی سیرایی شهردار کرج به انتصابات غیر کارشناسی در بدنه شهرداری کرج شدند.

در این نامه که به امضای 12 تن از 13 عضو شورای شهر کرج رسیده است آمده است:

جناب آقای  چپردار
ریاست محترم شورای اسلامی شهر کرج

با سلام و احترام

فراز ابتدایی ماده 83 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن اشعار می دارد:

چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد.

لذا بر اساس این مرقومه امضاکنندگان ذیل از کرج  مصطفی سعیدی سیرایی سوالاتی را به شرح زیر مطرح می نمایند

مبنای انتصابات اخیر بر چه اساسی بوده است؟

 آیا شرایط احراز تصدی پست‌ها با آیین نامه های مربوطه مطابقت دارد؟

ضروری است، شهردار محترم مکلف گردد در اولین جلسه رسمی آتی پاسخ این تذکر را به صورت مستدل و مستند در صحن علنی شورا ارائه نماید.

پیش از این امام جمعه کرج نسبت انتصابات غیر کارشناسی در بدنه شهرداری در خطبه های نمازجمعه تذکر داده بود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  با اشاره به اینکه در شهر کرج‌ به اندازه کافی مشکلات وجود دارد و نباید مشکلات دیگری با بی تدبیری افزوده شود، ادامه داد: یکی از مسائل و مشکلات این شهر انتصابات غیرتخصصی و غیرکارشناسانه در شهرداری کرج است.

امام جمعه کرج ادامه داد: بنده مدتی در این زمینه صبر کردم و پیغام فرستادم و دیدم که متاسفانه گوش شنوایی در این باره نیست.

وی با بیان اینکه شورای شهر کرج طبق قانون حق دخالت در انتصابات و تعیین مصداق  را ندارد، بیان کرد: این موضوع از اختیارات شهردار است  و شهردار باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند اما شورای شهر حتما بایداز شهردار سوال کند که مبنای شما برای انتخاب افراد چیست؟

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه افرادی که تحصیلات غیر مرتبط دارند چرا در مسئولیت‌های تخصصی منصوب می شوند، ادامه داد: شهر کرج چقدر باید در این زمینه هزینه بدهد.

انتهای پیام/ ع

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …