جمعه , 10 فروردین 1403

دشمن به دنبال بی هویت کردن نسل نوجوان است

سالار قاسمی روز سه شنبه دریادواره شهدای دانش آموز استان البرز و مانور فرزندان روح الله که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزارشد،اظهارداشت: این برنامه فرهنگی با محوریت شهید محمد حسین فهمیده که افتخار جامعه تعلیم و تربیت می باشد در حال اجرا است تا دانش آموزان با مفهوم استکبارستیزی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی بیان داشت: ما باید نوجوانان و جوانان را درجامعه همانند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند« سربازان من در گهواره هستند» باورکنیم چون شهدای دانش آموز همانند شهید فهمیده با ۱۳ سال سن توانستند درتاریخ انقلاب اسلامی با ولایت مداری بدرخشند.

وی خاطرنشان کرد: دردوران دفاع مقدس ۳۶ هزاردانش آموز شهید شدند که این حضور حاصل اعتقاد قلبی آن پیر مراد به نوجوانان بود.

وی با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) نیز به امام علی (ع) که نوجوان بود اعتماد کرد،یادآورشد: درسیرائمه (ع) و معصومین نیزتوصیه اعتماد به نوجوانان و جوانان شده است که این موضوع مهم فقط با سخنرانی، برگزاری همایش و نمایش بازی کردن محقق نمی شود.

قاسمی تصریح کرد: مدیرمدرسه ای که به دانش آموزان عشق نورزد و احساس خستگی کند بداند که دانش آموز باوری ایجاد نمی شود لذا ما باید با تمام وجود، نوجوانان و جوانان در جامعه را باور کنیم چون این باور به آنها امید و انگیزه می دهد.

وی با بیان اینکه ما با دنیا جنگ نداریم، اضافه کرد: دشمن به دنبال ناامید کردن و بی هویت کردن نسل نوجوان وجوان ایرانی است لذا باید با نوجوانان روشنفکرانه در زمینه استکبارستیزی حرف زد تا عشق و انگیزه درآنان ایجاد و تقویت شود.

وی ادامه داد: پیام این برنامه هم همین باور کردن نوجوانان است تا اجرای چنین برنامه هایی خروجی داشته باشد تا دانش آموزان نوجوان شخصیت و عزت نفس پیدا کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرزافزود: باید به دانش آموزان نقش اجتماعی و مسئولیت پذیری داد زیرا دغدغه امروز ما داشتن نوجوان و جوان قوی و مسوولیت پذیربرای آینده کشوراست.

وی تاکید کرد: چرا پس ازگذشت بیش از ۱۴۰۰ سال هنوز حماسه شهدا کربلا زنده است چون شهادت درآن حماسه با معرفت همراه بود پس برای ساختن ایرانی سرافراز باید از مکتب امام و شهدا بهره گرفت و با ولایت مداری در چله دوم انقلاب حرکت کرد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزاردانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …