جمعه , 10 فروردین 1403

رئیس جمهو‌ر: برای رفع مشکلات ‌در میدان هستیم/ راه هموار نیست اما به آینده امیدواریم/ کارخانه‌های ‌تعطیل ‌به چرخه تولید بازمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،  آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان  که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مدیران و مسئولان استان مرد میدان برای رفع مشکلات هستند و دست توانمند شما سبب برطرف شدن مشکلات است.

وی افزود: این جلسه در راستای هم‌گرایی و همکاری و هم‌دلی برگزار می‌شود تا با کمک یکدیگر در راستای رفع مشکلات مردم اقدامات اساسی انجام و آثار این جلسات در زندگی مردم آشکار شود و مردم متوجه شوند که مشکل آن‌ها حل وزندگی آن‌ها بهبود پیداکرده است.

کار برای رفع مشکلات کشور باید مجاهدانه باشد

رئیس‌جمهور بیان کرد: این‌که طرح و برنامه به کجا رسید باید به مردم گفته شود و در جریان قرار بگیرند و در این راه و مسیر پیگیری‌های اداری کافی نیست بلکه کار برای رفع مشکلات جامعه باید مجدانه و مجاهدانه انجام شود و اگر این‌گونه نشود سبب ناامیدی مردم وعدم مشارکت مردم در حل مسائل و کم اعتمادی و بی‌اعتمادی می‌شود.

رئیسی گفت: کار برای مردم باید با همکاری همه مدیران انجام شود و شاهد فعالیت مضاعف باشیم، در میدان رفع مشکلات مردم نیازمند کار جهادی هستیم، راه هموار نیست و کمبود و موانع و مسائلی وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مشکلات کشور حل‌شدنی است، ضمن اینکه باید اخلاص داشته باشیم  و پیگیری‌های معمولی راهکار نیست، همه مدیران باید در 4 زمینه خود را پاسخگو بدانند که ابتدا پاسخگوی خدا و سپس در برابر مردم و همچنین در مقابل ارباب‌رجوع و مدیران و ناظران اداری پاسخ‌گو باشند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: شهر قم 6 هزار شهید و 12 هزار جانباز داده است و مسئولیت در این شهر بزرگ است، مقام معظم رهبری فرمودند خدمت به قم خدمت به یک شهر نیست بلکه خدمت به پایگاه تشیع و جهان اسلام است.

مشکلات شهر قم باید به‌صورت خاص و ویژه موردتوجه قرار بگیرد

رئیسی با تأکید بر اینکه مشکلات شهر قم باید به‌صورت خاص و ویژه موردتوجه قرار بگیرد، گفت: رهبر انقلاب بر لزوم رفع مشکلات استان قم تأکید کرده‌اند و وظیفه و رسالت مهمی در این زمینه بر عهده‌داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: هر جا که می‌رویم به ما می‌گویند با ولایت باشید یعنی همواره در اندیشه و عمل در راستای ولایت حرکت کنیم، در حوزه علم و اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی قابل‌توجه است و درزمینهٔ میدان و عمل شهید سلیمانی الگوی خوبی برای جامعه است.

رئیسی تصریح کرد: مجموعه‌ای که قصد حمایت از انقلاب اسلامی دارد و پشتوانه فکری انقلاب باشد باید از این مجموعه حمایت شود، بسیاری به دنبال آسیب زدن به قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی هستند و بزرگانی که در قم هستند در این زمینه وظیفه‌دارند که از این مجموعه عظیم صیانت شود تا قم در همه کشور و جهان اسلام نوعی صیانت را ایجاد کند و این رسالت و وظیفه سنگینی است.

رئیس‌جمهور گفت: مسائل فرهنگی قم باید در اولویت قرار بگیرد و به مسئولین دولتی تأکید می‌کنم که در این زمینه رسالت مهمی بر عهد دارند، اگر برخی از آسیب‌های اجتماعی در قم پیش‌بینی و پیش‌گیری نشود به جرم تبدیل می‌شود و ما نمی‌خواهیم این‌گونه شود.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت شهر مقدس قم گفت:  قم  دومین حرم در ایران اسلامی و قطب گردشگری و مذهبی است و با 17 استان کشور ارتباط دارد و باید به گردشگری این استان توجه ویژه‌ای شود و کارگروه زیارت دولت در این زمینه وظیفه مهمی بر عهده دارد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: یکی از آسیب‌ها در قم موضوع بیکاری است، کارخانه‌های نیمه تعطیل استان باید به چرخه تولید برگردد و با ارائه تسهیلات لازم به بخش تولید استان مشکل بیکاری برطرف شود.

رفع مشکلات مترو، مونوریل و فرودگاه قم مورد تأکید دولت است

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات مترو، مونوریل و فرودگاه قم گفت: آقای استاندار باید اقدامات لازم برای رفع مشکل فرودگاه انجام دهد، اگر بخواهیم پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور را تمام کنیم نیاز به 50 سال زمان‌داریم و باید به سراغ اولویت‌ها برویم و براین اساس فعالیت کنیم.

رئیسی تصریح کرد: کارگروهی تعیین شود و با بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های نیمه‌تمام اقدام شود چون پروژه‌های نیمه‌تمام برای مردم بسیار ناراحت‌کننده است.

وی با اشاره به مشکلات پردیسان گفت: این‌که گفته می‌شود پردیسان به شهر تبدیل شود ابتدا باید این موضوع بررسی و مشکلات این منطقه برطرف شود و کارگروهی در این زمینه ورود پیدا کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: میزانی از اراضی قم میراث فرهنگی است و رفع مشکلات این مناطق باید زودتر انجام شود و موارد لازم شناسایی و کارگروهی در استان با همکاری وزیران وارد موضوع شوند و با سرعت مشکل برطرف شود.

رئیسی گفت: نکته‌ای گفته شد که برخی از مؤسسات 1000 هکتار زمین گرفته‌اند و این‌که برای ساخت مسکن با کمبود زمین مواجه شویم درست نیست و باید به همه مؤسسات اعلام شود که اگر تا یک مدت از این زمین‌ها استفاده نشد آزادسازی انجام و در حوزه مسکن  قرار بگیرد.

وی ادامه داد: توسعه صنعتی استان باید انجام شود و هر توسعه‌یافتگی در صنعت باید با توجه به محیط‌زیست انجام شود و نباید مردم آسیبی ببینند، مدیریت پسماند باید فعال شود و این موضوع نیازمند پیگیری وزیر کشور است.

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات نقاط حادثه خیر قم بیان کرد: باید با همکاری راهور بخش‌های حادثه خیر به‌عنوان اولویت در قم مورد پیگیری قرار بگیرد و نقاط حادثه خیری نداشته باشیم، زائری که قصد زیارت حرم کریمه اهل‌بیت(س) را دارد باید سفر ایمن و بدون مشکل داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: وظیفه سنگینی بر عهده‌داریم و تلاش می‌کنیم مصوبات سفر اجرایی شود و مشکلات در عمل به لطف خدا کاهش پیدا کند و با عملکرد و تلاش اعتماد مردم قم به‌نظام را بیشتر کنیم.

اعتماد مردم به‌نظام مهم‌ترین مؤلفه امنیت ملی است

وی با تأکید بر اینکه اعتماد مردم به‌نظام مهم‌ترین مؤلفه امنیت ملی است، خاطرنشان کرد: اگر خدای‌نکرده در این زمینه کوتاهی شود این کم‌اعتقادی به امنیت ملی کشورمان آسیب می‌زند و دشمن به دنبال ایجاد درک ناتوانی در بسترسازی مشکلات است واینگونه القا کند توانایی برای رفع مشکلات نداریم ولی هنگامی‌که در واکسیناسیون موفق شدیم باور نکردند و گفتند مگر می‌شود ایران موفق شود و این موضوع نشان‌دهنده این است که در کشور توانمندی وجود دارد.

مردم در این دولت فساد، رشوه، کم‌کاری و روابط ناسالم اداری را نمی‌پسندند

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مردم در این دولت فساد، رشوه، کم‌کاری و روابط ناسالم اداری را نمی‌پسندند و برای مردم قابل‌قبول نیست، در این زمینه مدیران وظیفه و رسالت مهمی بر عهده‌دارند.

انتهای پیام/452/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …