جمعه , 10 فروردین 1403

نخستین دوره کارگاه آموزشی گردشگر‌ی در استان البرز برگزار می‌شود

مرتضی نیکرو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در مورد لزوم توسعه گردشگری در استان البرز با ظرفیت‌های موجود اظهار داشت: کارگاه آموزشی دو روزه گردشگر‌ی با محوریت “رویه و مقرر‌ات گردشگر‌ی، مراحل صدور گذ‌رنامه و ویزا، دستور‌العمل‌ها‌ی بهداشتی، مقرر‌ات ارزی‌-گمرکی TIM، حقوق شهروندی و حقوق عمومی در تأسیسات گردشگر‌ی” در استان البرز برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزار‌ی این کار‌گاه آموزشی جلو‌گیر‌ی از تخلفات احتمالی تأسیسات گردشگر‌ی و واحد‌های پذیرایی، حفظ حقوق مسافر‌ان و گردشگر‌ان، به‌روز‌رسانی قوانین و مقرر‌ات و قرار‌دادها‌ی منعقده فی‌ما‌بین دفاتر و مسافر است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز با بیان اینکه شرکت‌کنندگان پس از گذراند‌ن این کارگاه دو روزه موفق به اخذ گواهینامه باز‌آموز‌ی می‌شوند بیان کرد: با توجه به استقبال از کارگاه‌های آموزشی که در سال‌های‌ گذشته با مشارکت میراث‌ فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌ دستی به عنوان نهاد متولی و با حضور جمعی از مدیر‌ان با سابقه دفاتر خدمات گردشگر‌ی و مسافرتی و مسئولان سازمان هواپیمایی کشور‌ی بر‌گزار شده بود مقرر شد تا به منظور افزایش سطح آگاهی و به‌روز‌رسانی اطلاعات فعالان حوزه گردشگری استان البرز نیز کار‌گاهی مشابه در استان بر‌گزار شود.

نیکرو با تأکید بر لزوم به‌روز‌رسانی اطلاعات در حوزه گردشگر‌ی یاد‌آور شد: ارتقای سطح دانش فعالا‌ن این صنعت و پیشگیری از شکایات مسافر‌ان و گردشگر‌ان از مراکز اقامتی و واحد‌های پذیرایی از جمله موضوعا‌ت کار‌بر‌د‌ی و مطروحه خواهد بود.

وی با اشاره به ورود نوع جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون و تزریق دز سوم واکسن گفت: دور جدید طرح نظارت در قالب کمیته تلفیقی بازرسی و با همکاری دستگاه‌های مرتبط مانند معاونت بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، اداره‌کل تعزیرات حکومتی، نمایندگان استانداری و کار‌شناسان معاونت گردشگری آغاز شده است.

معاون میراث فرهنگی استان البرز با تاکید بر لزوم رعایت دستور‌العمل‌ها‌ی بهداشتی در اماکن اقامتی و واحد‌های پذیرایی خاطر‌نشان کرد: در همین راستا با رصد دائمی تیم‌های نظارتی از تأسیسات و محورهای گردشگر‌پذیر علاوه بر رعایت شیو‌ه‌نامه‌های ابلاغی ستاد کرونا اجرای صحیح نرخ‌نامه‌های مصوب نیز مورد بررسی قرار گرفته و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ح

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …