پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

امام جمعه پره سر:ناهنجاری های اجتماعی ناشی از فقدان زیرساخت های فرهنگی است

 به گزارش شنبه شب خبرنگارایرنا از رضوانشهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله یگانه در نشست شورای فرهنگ عمومی این بخش از افزایش ناهنجاری های اجتماعی ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق و همچنین گرایش جوانان به سمت قلیانسراها هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش پره سر افزود: فضای حاکم بر این منطقه می طلبد که برای اجرای کارهای فرهنگی جلسات بیشتر در این راستا برگزار و بصورت کارشناسی شده موضوعات دنبال شود.

وی در ادامه از نحوه ارائه آمار و دادن گزارش از سوی رئیس اداره آموزش و پرورش رضوانشهر انتقاد کرد و گفت: وی قبل از اتمام جلسه این مکان را ترک کرد و برای شنیدن اظهارات سایر دوستان توقف نکرد.

 امام جمعه پره سر گفت: برای بررسی موضوع ترک تحصیل دانش آموزان در این مناطق باید کارگروه های فرهنگی تشکیل شود و این موضوع مهم را آسیب شناسی کنیم.

 حجت الاسلام یگانه، اجرای مصوبات فرهنگی را موثر دانست و افزود: اجرای مصوبات جلسات فرهنگی، راهکار مهمی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مقابله با هرنوع ناهنجاری است.

 همچنین بخشدار پره سر، در این نشست فرهنگی استفاده از ظرفیت های مساجد و خانه های عالم را مهمترین راهکار برای در امان ماندن از آسیب های اجتماعی دانست.

 هادی صیادی افزود: استفاده از ظرفیت های مادی و معنوی نهادهای انقلابی و خانه های عالم برای تحقق مصوبات فرهنگی امری بسیار ضروری است و همه ما باید همت کنیم تا این امر محقق شود.

 وی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند همگرایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی متولی در این حوزه است و همکاری بیشتر نهادهای مردمی، فضای مجازی و فعالان شبکه‌های اجتماعی، مسیر توجه به چالش های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها را هموار می‌کند.

در ادامه این نشست رئیس اداره تبلیغات اسلامی رضوانشهر طی سخنانی گفت: ورود افراد غیربومی به منطقه موجب شده تا فرهنگ این مناطق مورد دستخوش قرار گیرد و سبک زندگی مردم را تغییر داده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن کوچکی افزود: برای استقرار مبلغین دینی و روحانی در سطح روستاهای شهرستان نیاز به مکان و خانه های عالم داریم که به دلیل کمبود این فضاها و محدودیت مالی قادر به اجرای کامل این مأموریت نیستیم.

همچنین درابتدای این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر گزارشی از آخرین وضعیت پروژه دردست ساخت مجتمع فرهنگی بخش پره سر داد و برنامه های فرهنگی سال ۱۴۰۱ را برای حاضرین بیان کرد.

مجید شافعی افزود: مجتمع فرهنگی و هنری پره سر، در زمینی به مساحت ٢ هزار و ٧٥٠ متر مربع و با ٨٠٠ متر مربع زیربنا و با ظرفیت ٣٠٠ صندلی در حال احداث است و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، دو بخش بنام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان(رشت) واقع شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …