شنبه , 8 اردیبهشت 1403

البرز میزبان دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «یار انقلاب» شد

دبیر برگزاری دومین جشنواره ملی مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی «یار انقلاب» روز سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: مراسم آغازین این جشنواره با اکران تئاتر خیابانی در جوار گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج برگزار می شود.

بهزاد دودانگه به دلیل نامگذاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: «یار انقلاب» بر اساس عنوان هنرمند انقلابی که به عنوان یار انقلاب برای ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در ایام دهه فجر آثار خود را در قالب فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی تولید می کند، نامگذاری شده است.

دبیر برگزاری دومین جشنواره ملی مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی «یار انقلاب اظهار داشت: این جشنواره به صورت ملی در قالب موضوعات انقلاب اسلامی (شخصیت امام راحل) دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت برگزار می شود.

وی به نخستین دوره برگزاری این جشنواره در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نخستین دوره این جشنواره سال گذشته به صورت مجازی و با دریافت ۱۶۸ اثر در 2 بخش تئاتر خیابانی و فیلم کوتاه برگزار شد که ۹ اثر در هر بخش منتخب شد.

دودانگه افزود: در دومین سال برگزاری این رویداد به دلیل استقبال بالای هنرمندان سراسر کشور از این جشنواره قرار شد به صورت حضوری برگزار شود که تاکنون ۱۷۲ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۸۳ فیلم کوتاه و مابقی تئاتر خیابانی است.

وی تصریح کرد: آثار رسیده به دبیرخانه از استان های بوشهر، لرستان، کرمانشاه، یزد، آذربایجان های غربی و شرقی، همدان، خراسان رضوی، خوزستان، مازندران وگیلان می باشد ضمن اینکه علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا ۱۵ بهمن ماه جاری فرصت ارسال آثار دارند.

دودانگه با بیان اینکه فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره غیرقابل تمدید است، گفت:  آیین آغازین این جشنواره روز ۲۱ بهمن ماه در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج همراه با عطرافشانی و گل آرایی مزار شهدا برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد که در نهایت قرار است از آثار رسیده به دبیرخانه در بخش تئاتر خیابانی هفت الی ۱۰ اثر و در بخش فیلم کوتاه نیز ۱۰ اثر به بخش مسابقه راه یابد.

دبیر برگزاری این جشنواره با بیان اینکه آثار تئاتر خیابانی از ۲۱ تا پایان روز ۲۲ بهمن ماه در نقاط مختلف شهر کرج به خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن اجرا می شود، اضافه کرد: این جشنواره به همت تمام مردم برگزار می شود و به همین دلیل است که امسال جشنواره مردمی شده است و بر آن هستیم تا با اجرای تئاتر خیابانی در سطح استان البرز فضا و نگرش شهدا و همچنین آرمان ها و اهداف امام راحل را توسط هنرمندان در میان مردم به خصوص جوانان اشاعه دهیم.

دودانگه بیان داشت: هنرمندان در این جشنواره ترغیب می شوند به آثار ارزشمند دفاع مقدس رویکرد جدی داشته باشند و کرونا که باعث شد در فضای حقیقی اجرا نداشته باشند به فضای حقیقی بیایند.

وی یادآور شد که در پایان این جشنواره  از سه شهید شاخص دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مدافع حرم تقدیر ویژه می شود ضمن اینکه از یک هنرمند فعال ونمونه استان البرز و دو هنرمندی که در سطح کشور در عرصه دفاع مقدس فعال بوده و اجرا داشته اند، تقدیر می شود.

در پایان پوستر دومین جشنواره ملی مردمی یار انقلاب رونمایی شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …