پنجشنبه , 9 فروردین 1403

۲۰۰ زندانی در کارخانه‌های البرز مشغول به کار می‌شوند

رئیس کل دادگستری البرز گفت: یکی از مهمترین علل ارتکاب برخی از جرایم نظیر سرقت و مواد مخدر، بیکاری و یا فقدان شغل ثابت است.

۲۰۰ زندانی در کارخانه‌های البرز مشغول به کار می‌شوندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فاضلی هریکندی گفت: یکی از مهمترین علل ارتکاب برخی از جرائم نظیر سرقت و مواد مخدر، بیکاری و یا فقدان شغل ثابت است و فراهم کردن شرایطی جهت حرفه آموزی و اشتغال زندانیان در دوران تحمل حبس و نیز تداوم آن پس از اتمام دوره محکومیت، موجب بازاجتماعی شدن محکوم و جلوگیری از تکرار جرم خواهد شد.

رئیس کل دادگستری البرز افزود: در سال ۱۴۰۱ به دنبال توسعه اشتغال مددجویان هستیم، به نحوی که توسعه اشتغال داخل زندان برای مددجویانی که محکومیت‌های سنگین دارند و یا امکان تودیع وثیقه ندارند و اشتغال خارج از زندان برای مددجویان دارای جرایم سبک از برنامه‌های عملیاتی سال جاری دادگستری کل استان است.

او گفت: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود و اعلام تمایل و همکاری خوب جمعی از فعالین اقتصادی استان، در اولین گام به زودی حدود ۲۰۰ نفر از مددجویانی که دوران حبس خود را تحمل می‌کنند به کارخانجات و شرکت‌های تولیدی خارج از زندان جهت اشتغال معرفی و در آنجا مشغول به کار خواهند شد و برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم نیز برای تداوم اشتغال آن‌ها پس از اتمام دوران محکومیت در همان واحد‌های تولیدی صورت گرفته است.

به گفته فاضلی هریکندی: توسعه ظرفیت اشتغال داخل زندان نیز از برنامه‌های دادگستری کل استان است و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته تا در ماه‌های آتی با رفع مشکلات موجود، تعداد بیشتری در این کارگاه‌ها مشغول به کار شوند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …