سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

انتخابات پارلمانی مجارستان برای فروردین ماه اعلام شد

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، پایگاه های اینترنتی بالکان گزارش دادند که انتخابات پارلمانی پیش رو مجارستان نهمین انتخابات پارلمانی در نظام چند حزبی این کشور از سال ۱۹۹۰ و  سومین انتخابات از تصویب قانون اساسی مجدد مجارستان است که در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۲ (۱۱ دی ۱۳۹۰) به اجرا گذاشته شد.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر کنونی مجارستان و حزب موسوم به «فیدس» به رهبری وی در انتخابات پارلمانی پیش رو برای اولین بار با جبهه متحد احزاب اپوزیسیون مواجه خواهند شد و به همین دلیل انتظار می رود که احزاب سیاسی در این انتخابات رقابت نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

بر اساس این گزارش؛ شهروندان مجارستان در انتخابات پارلمانی در ماه آوریل امسال (فروردین ۱۴۰۰) تصمیم خواهند گرفت که ایا از سیاست اوربان که از جمله به حاکمیت ملی، ارزش‌ها و نگرش‌های سنتی مسیحی و مواضع علیه مهاجرت و خدشه دار کردن روابط دولت مجارستان و اتحادیه اروپا اولویت داده، حمایت خواهند کرد و یا اینکه تصمیم خود را تغییر خواهند داد.

ائتلاف احزاب اپوزیسیون در مجارستان شامل ائتلاف “دمکراتیک”، “سوسیالیست ها”، “لیبرال ها” و “یوبیک” هستند که از احزاب راست افراطی سابق محسوب می شدند و اکنون راست میانه می باشند، در این انتخابات با حزب حاکم “فیدس” برای گرفتن قدرت در دولت رقابت می کنند.

رهبری احزاب ائتلافی اپوزیسیون را «پتر مارکی زای» بر عهده دارد که در سال ۲۰۱۸ به حاکمیت طولانی حزب حاکم «فیدس» در شهرداری شهر «هودمزواشارخل» مجارستان که اکنون شهردار آن است، پایان داد.

«مارکی زای» ادعا می کند که در انتخابات پارلمانی پیش رو می تواند طیف وسیعی از رای دهندگان را که خواهان تغییر هستند، جذب کند. اما او همچنین با چالش حفظ ائتلاف شش حزبی خود روبرو است که اکنون در نظرسنجی های عمومی با حزب حاکم “فیدس” به لحاظ برخورداری از حمایت مردم، رقابت نزدیکی دارد.

اوربان، با شرکت در انتخابات پارلمانی در ماه آوریل امسال خود را برای اداره دولت در چهارمین بار و سومین بار متوالی آماده می کند.

اوربان در انتخابات پارلمانی مجارستان بطور متوالی در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ پیروز انتخابات بود و همواره ریاست دولت را بر عهده دارد. وی در سال ۱۹۹۸ میلادی که تنها ۳۵ سال داشت برای اولین بار نخست وزیر مجارستان شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …