پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

از شناسایی فرصت‌های شغلی جدید تا انهدام باند قاچاق اسلحه

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که از جمله این گزارش‌ها می‌توان به “خاطرات سروقامتان از سردار دل‌ها؛ از مبارزه با داعش تا امدادرسانی به سیل‌زدگان“، “بهره بانکی، ضربه نفس‌گیر پنهان بر قلب کارآفرینی“، “واکاوی علل کاهش تولید انار در تفت؛ ضرورت بازنگری در شیوه باغداری“، “ذخیره آب سدهای مازندران حدود ۴۰ درصد کمتر از پارسال است” و “خشک شدن گون‌زارهای چهارمحال و بختیاری؛ اثر تغییر اقلیم یا زوال طبیعی؟” اشاره کرد.

گروه استانهای ایرنا هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: یافته‌های علمی حاصل از بررسی سویه جدید کرونا موسوم به «اومیکرون» ضرورت توجه به راهکارهای پیشگیرانه شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها را مورد تاکید قرار می دهد عواملی که در کنترل این ویروس و قطع زنجیره انتقال آن تاثیر بسیاری دارد.

این گروه همچنین در گزارش دیگری با عنوان “تازه ترین اخبار از وضعیت استان‌ها در پی فعالیت سامانه بارشی” به بررسی شرایط جوی و نیز حوادث کشور در پی بارندگی ۲۴ ساعت گذشته پرداخته است. وقوع سیلاب‌ در جنوب کشور، لغزندگی جاده‌ها، مه‌گرفتگی و مسدود شدن جاده‌های کوهستانی در استانهای کشور از موضوعات بررسی شده در این گزارش است.

امروز محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز برای شرکت در دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وارد کرمان شد. وی در بدو ورود به با حضور بر مراز شهید سلیمانی به وی ادای احترام کرد. فیلم این مراسم را در زیر ببینید.

قالیباف در ادامه  با حضور در منزل مرحوم حاج حسین اسماعیل بیگی از رزمندگان دفاع مقدس در کرمان، تاکید کرد که فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب نیاز به غلو ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم که به منظور شرکت در نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه به کرج رفته است اعلام کرد که ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی کشور در سال آینده پیش بینی شده است.

از شناسایی فرصت‌های شغلی جدید تا انهدام باند قاچاق اسلحه

معاون وزیر تعاون نیز در حاشیه این نمایشگاه خبر داد که ۴۴۰ فرصت شغلی جدید کشور شناسایی شد. این فرصت‌ها با سرمایه گذاری یک میلیون تومان ایجاد می‌شود.

امروز وزیر آموزش و پرورش هم با حضور در شهرستان ری، مدرسه استثنایی شهید سلیمانی فشافویه شهرستان ری را افتتاح کرد. وی در حاشیه این مراسم تاکید کرد که نام خیران مدرسه ساز باید در کتابهای درسی درج شود.

همچنین رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز که در این مراسم شرکت کرده بود گفت که ۱۹ و نیم درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند. به گفته وی ۱۲ و نیم درصد مدارس نیازمند بازسازی و مقاوم سازی و هفت درصد نیز نیازمند تخریب و نوسازی کامل هستند.

از شناسایی فرصت‌های شغلی جدید تا انهدام باند قاچاق اسلحه

سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در اجتماع مدافعان حرم مازندران در ساری تصریح کرد که سرریز توانمندی‌های نظامی تمامی مشکلات ایران را حل می‌کند.

از شناسایی فرصت‌های شغلی جدید تا انهدام باند قاچاق اسلحه

سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز که به بندرعباس سفر کرده است در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد که ماموریت نیمه تمام سردار سلیمانی را باید به سرانجام رساند.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه هم که به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی میهمان مردم ایلام است تاکید کرد که سردار سلیمانی الگویی تمام عیار برای نسل امروز و فردای بشریت است.

همچنین سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی با حضور اعضای شورای تامین و فرماندهان انتظامی استان کرمان تاکید کرد که رضایت مردم از پلیس را باید افزایش دهیم. وی خاطرنشان کرد که پلیس وظیفه امنیت داخلی و ایجاد نظم را بر عهده دارد و در تمامی مدت شبانه روز با مردم در ارتباط است.

از شناسایی فرصت‌های شغلی جدید تا انهدام باند قاچاق اسلحه

معاون وزیر آموزش و پرورش هم که در قزوین به سر می‌برد خبر داد که ۲۱۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شد. به گفته این مقام دولتی  ۶۰ هزار کودک ۶ امسال در کشور برای مدارس ثبت نام نکرده‌اند.

سفیر ایران در آنکارا نیز در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد که نقش تبریز در روابط با ترکیه برجسته شود. به گفته این دیپلمات، نگاه مثبتی نسبت به تبریز در این کشور وجود دارد.

امروز در بندرعباس هم عملیات بازگشت بارج به گل نشسته در ساحل این شهر آغاز شد. این بارج شب گذشته از یدک کش جدا شد و در ورودی ساحل بندرعباس به گِل نشست. مرکز بندرعباس در خبر دیگری اعلام کرد که این بارج از ساحل بندرعباس به لنگرگاه انتقال یافت.

از شناسایی فرصت‌های شغلی جدید تا انهدام باند قاچاق اسلحه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر نیز به مرکز ایرنا در بوشهر گفت که رهاورد سفر رئیس جمهور به این استان چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار است. به گفته وی این میزان اعتبار در قالب ۹۳ تفاهم نامه برای توسعه استان بوشهر در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص یافته است.

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در انزلی از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از بنادر گیلان خبر داد. این میزان نسبت به سال گذشته در همین دوره زمانی، رشد ۱۲ درصدی داشته است.

مرکز ایرنا در اهواز نیز در خبری به نقل از فرمانده انتظامی خوزستان از انهدام ۲ باند قاچاق اسلحه در این استان خبر داد.  در این عملیات‌ ۲ محموله سنگین اسلحه شامل ۸۷ قبضه اسلحه جنگی و شکاری و تعداد قابل توجهی مهمات کشف شد.

از شناسایی فرصت‌های شغلی جدید تا انهدام باند قاچاق اسلحه

همچنین دبیر هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان اعلام کرد که ممنوعیت رشته‌های بدن‌سازی بانوان منحصر به اصفهان نیست. به گفته وی ممنوعیت ابلاغ‌شده از سوی وزارت ورزش و جوانان برای رشته‌های زیرمجموعه بدن‌سازی بانوان موقتی و تنها برای مسابقات و کلاس‌های آموزشی است.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه هم خبر داد که نقص فنی در خط ۲ مترو تهران رفع شد. امروز یکی از قطارهای اعزامی از ایستگاه تهران (صادقیه) به سمت ایستگاه فرهنگسرا به دلیل نقص فنی متوقف شد.

مرکز ایرنا در اردبیل نیز در خبری اعلام کرد که با تکمیل پروژه بزرگراه اردبیل-سرچم، استان اردبیل به شبکه آزاد راهی کشور متصل می‌شود. این پروژه به طول ۱۷۸ کیلومتر بوده و ۲۲ درصد پیشرفت داشته است.

از شناسایی فرصت‌های شغلی جدید تا انهدام باند قاچاق اسلحه

این مرکز همچنین خبر داد که  ۲۷ زندانی محکوم به قصاص نفس در استان اردبیل از مرگ نجات یافتند. این تعداد شامل ۱۹ زندانی در سال گذشته و هشت زندانی محکوم به قصاص نفس در سال جاری بودند.

فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات دیلم استان بوشهر هم اعلام کرد که شناور صیادی متخلف در صیدگاه امام حسن دیلم توقیف شد. به گفته این مقام این لنج صیادی در حین صید به روش ممنوعه “ترال” توقیف و ضبط شد.

بنیاد برکت ۵۰۰ میلیارد ریال وام اشتغالزایی به روستاییان خراسان شمالی داد. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در بجنورد آن را در گفت و گو با مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان شمالی منتشر کرد. این تسهیلات در زمینه‌های صنایع دستی، پرورش قارچ، گل های زینتی، پرورش بوقلمون و خدمات فنی پرداخت شده است.

از شناسایی فرصت‌های شغلی جدید تا انهدام باند قاچاق اسلحه

در پی بارندگی های روزهای اخیر هم در فضای مجازی اخباری درباره آسیب به بنده سد بردول پارسیان منتشر شد که قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در واکنش به آن اعلام کرد که  هیچ آسیبی به سد بردول پارسیان وارد نشده است و تنها این سد سرریز شده است.

امروز همچنین در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مراکز استانی ایرنا با پوشش خبری آیین‌ها و مناسک یاد و خاطره فرمانده پیشین سپاه قدس را گرامی داشتند. مصاحبه با مقامات و شخصیت‌های مختلف استانی و ذکر رشادت‌ها و قهرمانی‌های این فرمانده بزرگ و نیز تبیین مکتب حاج قاسم از سوی آنها از جمله اقدامات خبرنگار در مراکز استانی و دفاتر ایرنا در سراسر کشور است. این تولیدات را می‌توان در پرونده خبری با عنوان دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت مطالعه کرد.

امروز گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا نیز در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن گزارش‌ مریم سلیمانی خبرنگار مرکز گیلان با تیتر “بهره بانکی، ضربه نفس‌گیر پنهان بر قلب کارآفرینی“، راضیه زمانی خبرنگار مرکز تهران با عنوان “خاطرات سروقامتان از سردار دل‌ها؛ از مبارزه با داعش تا امدادرسانی به سیل‌زدگان“، میثم ماله میر چگینی خبرنگار مرکز قزوین با تیتر “تعقیب ارزش‌های انقلابی از نگاه عکاسان خبری” و حمیدرضا پهلوان باقری خبرنگار مرکز یزد با عنوان “واکاوی علل کاهش تولید انار در تفت؛ ضرورت بازنگری در شیوه باغداری” به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …