چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

۲ دانش آموز البرز در جشنواره کشوری حائز رتبه برتر شدند

به گزارش ایرنا، روژا رستگارنژاد دانش آموز دبستان گل آسا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در رشته نقاشی موفق به کسب رتبه اول جشنواره ملی یاریگران زندگی شد.

محمد عرفان روستایی دانش آموز پایه سوم دبستان فرهنگ آموزش و پرورش ناحیه سه کرج هم توانست در رشته موسیقی رتبه اول این جشنواره کشوری را به خود اختصاص دهد.

این جشنواره با شعار” هرخانواده ، یک یاریگران زندگی ” در اسفندماه سال گذشته از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور فراخوان شده بود.

 جشنواره ملی یاریگران زندگی در پنج بخش فیلم مستند، کوتاه، پوستر، عکس و شعارها و پیام های پیشگیرانه برگزار شد.

این جشنواره ملی برای اولین بار با مشارکت حداکثری سازمانها و وزارتخانه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر و موسسات فرهنگی و هنری دولتی و غیردولتی و حضور علاقمندان و هنرمندان در سطح کشور و استانها برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزدراین آیین هدف از اجرای این طرح ملی را هم‌افزایی ظرفیت مدارس به ویژه تشکل های رسمی و غیر رسمی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ذکر کرد.

فرشته فهمیده با اشاره به اینکه طرح یاریگران زندگی از جمله طرح‌های تاثیرگذار برای خود مراقبتی دانش‌آموزان است،خاطرنشان کرد: این طرح در سطح مدارس استان با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد اجرایی شده است.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح یاریگران زندگی را به عنوان برنامه‌ای تحولی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس اجرا می کند.

وی تصریح کرد: دراین طرح اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کارکنان مدارس با توجه به رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی در سال‌های گذشته دوچندان می‌شود.

فهمیده یادآورشد: مصرف موادمخدر و داروهای روانگردان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در دوره کنونی محسوب می‌شود که بیش از همه جوانان و دانش‌آموزان درمعرض این آسیب قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: هرقدر نقش دانش‌آموزان در فرایند پیشگیری ازآسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد بیشتر باشد، توانایی و مهارت آنها دراین زمینه بالا می رود.

وی عنوان کرد: با توجه به اثرات مثبت این طرح و بازتاب خوب آن انتظار می‌رود در تمامی مدارس استان اجرایی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: برای دانش آموزان در قالب این طرح ملی، محتوای آموزشی مناسب پیرامون محورهای طرح یاریگران زندگی تولید و درکانال‌ شبکه شاد تولید میشود.

وی تاکید کرد: طرح یاریگران زندگی از جمله طرح‌های تاثیرگذار برای خود مراقبتی دانش‌آموزان است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …