پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

جدیدترین اخبار کرونا در ایران|کمترین نرخ ابتلای روزانه در ۱۸۰ روز اخیر/ آتش زیرخاکستر “اُمیکرون” را جدی بگیریم + نقشه و نمودار

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، براساس آمارهای رسمی منتشرشده روز گذشته کمترین میزان نرخ ابتلای روزانه در شش ماه گذشته دوره همه‌گیری کرونا ثبت شده است که در نگاه اول خبری بسیار امیدوارکننده در کنترل ویروس منحوس است اما کارشناسان بر این باورند که شعله‌ور شدن ویروس جهش‌یافته اُمیکرون در بسیاری از کشورها به‌خصوص همسایه‌های ایران می‌تواند زنگ خطری باشد که نباید آن را نادیده گرفت.

به‌گفته کارشناسان بهداشت و درمان شناسایی و افزایش محدودیت‌های مختلف در کشورهای اروپایی به‌دلیل فعال شدن گسترده ویروس جهش‌یافته اُومیکرون با قدرت سرایت بسیار بالا می‌تواند این نکته را یادآوری کند که بحرانی تازه در حال شکل گرفتن است و به‌قول معروف اکنون دوره آرامش قبل از طوفان در ایران است.

این گروه تأکید می‌کنند: افزایش تعداد مبتلایان ویروس اُمیکرون در کشور ترکیه و همچنین شناسایی موارد ابتلای در کشورهای همسایه ایران به‌خصوص جنوب خلیج فارس و البته پاکستان تأکیدی براین مدعاست که جلوگیری از ورود ویروس جهش‌یافته جدید به کشورمان تقریباً غیرممکن است و احتمالاً باید منتظر ثبت موارد ابتلا با این نوع از ویروس که قدرت سرایت بسیار بالاتری نسبت به ویروس دلتا دارد باشیم.

متخصصان معتقدند: درصورتی که امکانات شناسایی این نوع از ویروس در ایران گسترده نیست احتمال اینکه از ورود ویروس دیرهنگام مطلع شویم بالاست و برای همین لازم است در شرایط فعلی با رعایت موارد بهداشتی، واکسیناسیون گسترده و همچنین مدیریت هوشمند هزینه‌های پیک احتمالی با ویروس اُمیکرون را به حداقل خود برسانیم.

به‌گفته متخصصان نتایج عملکرد واکسن در کاهش هزینه‌های مدیریت بحران را در سه ماه اخیر دیده‌ایم و بدون تردید با ادامه همان روند قبلی و همراهی مردم ضمن استفاده از همین دستاورد می‌توانیم درصورت ورود ویروس جهش‌یافته به داخل ایران بحران ایجادشده را با کمترین هزینه مدیریت کنیم.

این گروه تأکید می‌کنند: عدم مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون و عادی‌انگاری با توجه به کاهش چشمگیر آمارهای روزانه دوره همه‌گیری می‌تواند یک‌باره شعله‌های زیر خاکستر ویروس منحوس را به‌گونه‌ای فعال کند که مدیریت بحران با هزینه پایین تقریباً غیرممکن خواهد بود و این بیم وجود دارد که در همین دوره شاهد جهش‌های تازه‌ای در ویروس منحوس باشیم که به‌مراتب نگران‌کننده‌تر است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان غربی/تعداد مبتلایان به کرونا کاهش یافت

محمدامین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: پس از مدت‌ها تعداد مبتلایان به این بیماری دو رقمی شد و در شبانه‌روز گذشته 82 نفر به کروناویروس آلوده شدند.

وی با اشاره به فوت سه نفر دیگر در شبانه روز گذشته افزود: تاکنون هفت هزار و 202 نفر از هم استانی‌ها بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به بستری 476 نفر به علت سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بیان کرد: هم اکنون 25 نفر نیز به علت مشکلات تنفسی وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی تصریح کرد: همچنین هم اکنون 302 بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی سراسر آذربایجان‌غربی بستری هستند و 101 نفر نیز با وضعیت وخیم بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه مداوا می‌شوند.

ولی‌زاده در ادامه نیز اظهار داشت: تاکنون 74 هزار و 107 بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری بودند بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی از واکسیناسیون 15 هزار و 274 نفر دیگر خبر داد و گفت: تاکنون 91.8 درصد مردم آذربایجان‌غربی دوز اول و 76.8 درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده و بیش از 105 هزار نفر نیز موفق به دریافت دوز سوم شده‌اند.

استان اردبیل/ 29 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته ثبت شد

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته 29 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و متاسفانه 2 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده است.

وی افزود: همچنین طی همین مدت خوشبختانه 20 بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به 137 نفر رسید که از این تعداد 35 بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، 39 بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده با اشاره به تزریق یک میلیون و 720 هزار و 676 دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان اظهار کرد: 901 هزار و 343 دُز واکسن مربوط به مرحله اول و 768 هزار و 585 دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است که تاکنون 50 هزار و 748 دُز واکسن کرونا در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

حبیب‌زاده با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا علاوه بر واکسیناسیون نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

استان اصفهان/ 17 مورد جدید ابتلا ثبت شد

پژمان عقدک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا از ابتدا تاکنون، اظهار داشت از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تعداد یک میلیون و    272  هزار و 277 ابتلای  قطعی و مشکوک به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گزارش شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 428 هزار و 166نفر بوده که از این تعداد 186 هزار و 144 نفر به همین علت بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 125 هزار و581 بیمار کرونایی از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا بهبود یافتند، گفت: متاسفانه تا کنون 17 هزار و 189 نفر نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و فوت شدند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 17 مورد جدید کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و 73 بیمار کرونایی نیز در این مراکز بستری شدند که حال 66 نفر آنها وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 6 خانواده هم داغدار مرگ عزیزان خود در اثر ابتلا به کرونا شدند.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با ترخیص 58 بیمار تعداد مجموع بستریان به 385  بیمار با تشخیص ابتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رسیده و امیدواریم هر چه زودتر چرخه انتقال بیماری مسری کرونا قطع شود و هیچ بیمار بستری کرونایی نداشته باشیم.

معاون مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان با اشاره به واکسیناسیون کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر در مرکز مصلی و مراکز تجمیعی واکسیناسیون همه نوع واکسنی از جمله سینوفارم، برکت، آسترازنکا، پاستو کووک، بهارات و اسپوتنیک موجود است.

محمدباقر رضاعلی افزود: بیشتر مراجعان به مراکز واکسیناسیون را افرادی تشکیل می‌دهند که برای دریافت نوبت دوم و سوم واکسن کرونا مراجعه می‌کنند و خوشبختانه آمار رو به رشد است.

به گزارش تسنیم، بیش از 82 درصد اصفهانی‌ها بالای 12 سال حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند و تزریق نوبت دوم و سوم واکسن هم رو به رشد است.

استان البرز/ یک بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته جان باخت

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار داشت : در 24 ساعت  گذشته 29 بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 79 هزار و 862 بیمار کووید 19  در مراکز درمانی استان البرز بستری شده‌اند.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر 165 بیمار  کووید 19 در مراکز درمانی استان البرز بستری هستند ، بیان کرد: در 24 ساعت گذشته یک البرزی مبتلا به کرونا جان خود را از داد.

بابایی با بیان اینکه  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 6 هزار و 475 بیماربدحال کووید 19در استان البرز جان باختند، ادامه داد: همچنین  73 هزارو 222 نفر بیمار کووید 19 از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بهبود یافته و از مراکز درمانی استان البرز ترخیص شده‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ نتیجه 90 درصد تست‌ها منفی شد

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر را 45 نفر دانست و اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 17 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که 2 مورد از این تعداد به کرونا مثبت قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه ابتلا و بستری بیماران کرونایی نسبت به سه ماه گذشته به کمترین میزان رسیده است تصریح کرد: نتیجه 90 درصد تست‌های کرونایی استان بوشهر منفی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت نشدن فوتی بر اثر بیماری کرونا در بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر این اساس جمع فوتی‌های این بیماری در استان بوشهر همان 2 هزار و 34 نفر باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه اکنون 4 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال 2 نفر از آن‌ها وخیم است افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 23 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 3 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر از آغاز شیوع این بیماری تاکنون 89 هزار و 320 نفر دانست و خاطر نشان کرد: 80 درصد جمعیت بالای 12 سال استان بوشهر یک نوبت و 70 درصد هر 2 نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌‌اند و این درحالی است که نوبت سوم هم در مراکز واکسیناسیون برای افراد بالای 40 سال در حال تزریق است.

استان خراسان جنوبی/ 11 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته 201 آزمایش تشخیص مولکولی کرونا در استان انجام شد که  42 بیمار جدید و از 211 آزمایش سریع 24 مورد مثبت جدید شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: از این تعداد 13 مورد از بیرجند، 2 مورد از بشرویه، 18 مورد از طبس، 8 مورد از فردوس، 4 مورد از قاینات، 4 مورد از سرایان، 6 مورد از خوسف و 11 مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر 150 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 47 نفر کرونا مثبت هستند و از این تعداد 11 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 1 نفر نامساعد است.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت گزارش نشده و تعداد فوتی‌ها همانیک هزار و 258 نفر است.

شریف زاده یادآور شد: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته 548 هزار و 397 نفر واکسن نوبت اول، 476 هزار و 935 نفر واکسن نوبت دوم و 25 هزار و 151 نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی / تزریق بیش از 4 میلیون و 67 هزار دز واکسن

 مجید جعفری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدسبا بیان اینکه از این تعداد 3 میلیون و 714 هزار نفر دز اول واکسن و سه میلیون و 42 هزار نفر دز دوم واکسن را دریافت کردند اظهارداشت: تاکنون 91.33 درصد از افراد بالای 12 سال دز اول و 74.76 درصد دز دوم واکسن را دریافت کردند.

وی افزود:در حال حاضر 91.68 درصد از گروه‌های هدف بالای 18 سال دز اول و 75.9 درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کردند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افراد بالای 40 سال واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن کرونا هستند خاطر نشان کرد: از 547 هزار نفر جمعیت واجد شرایط دریافت دز سوم تاکنون 143 هزار و 329 نفر زیر پوشش قرار گرفتند.

جعفری نژاد افزود: همچنین تا کنون 12 هزار 567 نفر دز یادآور واکسن را دریافت کردند.

استان فارس/ 73 بیمار جدید شناسایی شد

براساس آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان تنها 3 شهرستان استان فارس در وضعیت زرد قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها به حالت کم خطر یا آبی هستند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز چنین اعلام کرده که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و 803 هزار و 454 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 507 هزار و 800 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون یک میلیون و 536 هزار و 75 تست تشخیصی مولکولی بوده که 445 هزار و 752 مورد بیمار مثبت قطعی و از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 267 هزار و 379 مورد تست سریع انجام شده و 62 هزار و 48 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 73 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، هم اکنون 672 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 95 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در 24 ساعت گذشته پنج هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و 351 نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 497 هزار و 891 هم استانی مبتلا به کووید19 بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به 6 میلیون و 225 هزار و 92 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 206 هزار و 15 دُز نوبت اول، دو میلیون و 846 هزار و 47 دُز نوبت دوم و 173 هزار و 30 دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان سمنان/ 8 بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 49 هزار و 924 بیمار مبتلا به کرونا مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد افراد بستری شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد 8 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد 10 هزار و  781 نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

قدس به آمار افراد بهبود یافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا تعداد 9 هزار و 656 نفر بهبود یافتند.

وی همچنین افزود: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون نیز 39 هزار و 143 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

استان قزوین / نرخ بستری 53 درصد افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش 44 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته تست کرونای 31 نفر در آزمایشگاه کووید-19 استان قزوین مثبت شد که این آمار در قیاس با روز پیش 24 نفر کمتر شده است.

جلال رحمانی با بیان اینکه نرخ بستری‌های روزانه کرونایی استان قزوین 53.4 درصد افزایش یافت، گفت: در 24 ساعت اخیر 46 بیمار کرونایی جدید به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که این آمار نسبت به روز گذشته 16 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین از کاهش 28.5 درصدی آمار بیماران بدحال کرونایی خبر داد و افزود: در حال حاضر 10 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین با اتصال به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند که این آمار در مقایسه با روز قبل 4 نفر کاهش یافته است.

رحمانی با اشاره به تثبیت نرخ روزانه مرگ‌ومیر کرونایی در استان قزوین ادامه داد: در ضمن در شبانه‌روز اخیر یک بیمار کرونایی بدحال به دلیل شدت علائم تنفسی و همچنین ضعف جسمانی جان خود را از دست داد که این میزان فوتی نسبت به روز گذشته بدون تغییر بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از کاهش 67 درصدی موارد روزانه بهبودیافتگان کرونایی خبر داد و گفت: در 24 ساعت اخیر فقط 20 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 40 نفر کمتر شده و کمترین آمار بهبود کرونایی استان طی یک سال اخیر است.

رحمانی اضافه کرد: در نهایت هم مجموع آمار بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با 12.5 درصد افزایش به 180 نفر رسید که این آمار 20 نفر از روز گذشته بیشتر شده است و البته روند کلی میزان بستری‌های ما رو به کاهش بوده و این افزایش‌ها روزانه و موقتی هستند.

استان کرمان/ واکسیناسیون از مرز 4 میلیون دُز گذشت

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونایی در استان کرمان به زیر 400 نفر رسیده که 150 نفر قطعی کرونایی هستند اظهار داشت: در حال حاضر در مجموع تعداد بستری‌های کرونایی در استان حدود 15 درصد کاهش پیدا کرده که از این تعداد 19 بیمار زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در استان از مرز 4 میلیون دوز گذشته و تا کنون 2 میلیون و 123 هزار و 745 دوز واکسن دوز اول    واکسن و یک میلیون و 790 هزار و 529 نفر دوز دوم واکسن را تزریق کردند گفت: بالای 81.5 درصد نوبت اول و بالای 69 درصد نوبت دوم واکسن کرونا در استان را دریافت کردند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 158 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 98 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 13 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 12 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 8 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 27 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

صحبتی با اشاره به بستری 25 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 43 هزار و 949 مورد رسیده است.

وی به فوت سه بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 130 مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 123 هزار و 745 دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 790 هزار و 529 دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان 91 هزار و 766 دوز است.

استان کرمانشاه / ویروس منحوس یک خانواده دیگر را داغدار کرد

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته پنج مورد مثبت بستری و 9 مورد بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در کرمانشاه شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: یک مورد ناشی از فوت با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان ثبت نشده است و تعداد جانباختگان به 2916 نفر رسید.

محمدی گفت: همچنین در این مدت 51 مورد بیمار بستری جدید گزارش شده و 40 نفر نیز بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی افزود: اکنون 121 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و 20 نفر نیز به عنوان بستری موقت رمدسیویر دریافت می‌کنند.

محمدی گفت: از مجموع بیماران بستری 47 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال پنج نفر از آن‌ها وخیم است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان گیلان/ شمار بستری شدگان به کمتر از 200 نفر رسید

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت آبی کرونایی و تنها شهرستان رودبار که از مبادی ورودی گیلان است در رنگ‌بندی زرد قرار دارد.

تا پیش از این 14 شهرستان استان گیلان در رنگ‌بندی آبی کرونایی و 3 شهرستان‌ رودبار، آستارا و رودسر در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت که به دنبال کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در رودسر و آستارا این 2 شهرستان نیز آبی شد.

گسترش پوشش‌دهی واکسیناسیون را می‌توان از دلایل آبی شدن شهرستان‌های گیلان دانست به طوری‌‌که اکنون 93.7 درصد جمعیت بالای 12 سال در استان گیلان دز نخست واکسن کرونا و 84.4 درصد این گروه‌های هدف هر دو دز را دریافت کردند.

همچنین در تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای جمعیت بالای 40 سال نیز شاهد مشارکت خوبی از سوی مردم استان گیلان بودیم و در حال حاضر 168 هزار نفر از گروه‌های هدف دز سوم واکسیناسیون، واکسن خود را دریافت کردند.

در پی افزایش پوشش‌دهی میزان واکسیناسیون در استان گیلان علاوه بر کاهش آمار بستری‌شدگان و مبتلایان کرونایی جدید، شاهد کاهش تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا نیز بودیم و در روزهای شنبه و یکشنبه آمار فوتی‌ها به صفر رسید.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان هم‌اکنون 194 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 37 نفر از این بیماران طی شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان افزوده شدند.

51 نفر از بیماران کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و اکثر افراد بستری شده در این بخش در برابر کرونا واکسینه نشدند و یا تنها یک دز واکسن کرونا را دریافت کردند. 

به دنبال پیدایش سویه جدید کرونا در جهان و شیوع آن در کشورهای همسایه، نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌های کرونایی در مرز آستارا تشدید شده است و افراد تنها با دارا بودن تست PCR منفی می‌توانند وارد استان گیلان شوند.

همچنین مرحله نخست اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی چندی پیش همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد و طبق اعلام جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان از امروز مرحله دوم این طرح در استان به اجرا درمی‌آید.

استان مرکزی/ 48 ساعت گذشته مورد فوتی کرونا ثبت نشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: موردی از مرگ کرونایی طی 48 ساعت گذشته در استان مرکزی ثبت نشده است.

سیدمحمد جمالیان افزود: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی 20 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی 2 روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شده که 6 مورد از مجموع بیماران شناسایی شده در استان، در بیمارستان‌ها بستری شدند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اراک تصریح کرد: 14 مورد از بیماران جدید شناسایی شده نیز به‌ صورت سرپایی درمان گرفتند و باید که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش در منزل قرنطینه باشند.

جمالیان افزود: شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع ویروس تاکنون در استان 105 هزار 801 نفر رسیده و تاکنون 2 هزار و 984 نفر در استان مرکزی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان باخته‌اند.

رئیس علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تعدادی از عزیزان هنوز برای تزریق واکسن مردد هستند، بنده خواهش دارم برای اینکه ما بتوانیم وضعیت امروزی خود را پایدار نگهداریم یکی از این اقدامات واکسیناسیون است که آنهایی که دوز اول را دریافت نکرده‌اند و افرادی که برای دوز دوم مراجعه نکردند و افرادی که موعد دوز سومشان رسیده است حتما مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در موج پنجم علی رغم اینکه میزان مرگ و میر در کشور بیش از 3 تا4 برابر افزایش داشت ما در استان مرکزی شاهد کاهش مرگ و میر بودیم که یکی از علت‌های اصلی آن امر واکسیناسیون است‌ که این کاهش نشات گرفته ار سطح سواد و فرهنگ مردم استان است.

استان کردستان/ شمار فوتی‌های کرونایی به 1923 نفر رسید

آخرین وضعیت کرونا در کردستان حاکی از شناسایی 16 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تاکنون در استان دارد.

در حال حاضر 165 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری بوده که حال 26نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم گزارش شده است.

شمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌ها در سنندج 93 نفر، سقز 9 نفر، مریوان 6 نفر، قروه 4 نفر، بیجار 12 نفر، کامیاران 20 نفر، دیواندره 2 نفر، بانه 14 نفر، دهگلان 4 نفر و سروآباد یک نفر است.

آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون با دو فوتی شبانه‌روز گذشته به 1923 نفر رسیده که از این تعداد 836 نفر در سنندج، 306 نفر در سقز، 150 نفر در قروه، 102 نفر در کامیاران، 152 نفر در بانه، 92 نفر در دیواندره، 72 نفر در بیجار، 184 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد جان‌باخته‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …