پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

رشد ۱۵ درصدی ترانزیت کالا از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز 

«نادر ثناگو مطلق» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری  تاکنون ۱۶ هزار و ۴۳۳ «تی ای یو»  TEU (بر حسب واحد کانتینر) کالای ایرانی و خارجی به انبارهای منطقه ویژه اقتصادی پیام انتقال یافته  که این میزان نسبت به مدت مشابه  سال قبل رشد ۱۵ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: تجهیزات مخابراتی، لوازم الکترونیکی و رایانه و  قطعات لوازم خانگی عمده کالاهایی هستند که  در این مدت وارد انبارهای منطقه اقتصادی پیام البرز  شده اند که عمده این واردات از کشورهایی از جمله چین، برزیل، امارات متحده عربی، رومانی، آلمان، ترکیه و هند بوده است.

ثناگو مطلق تصریح کرد: همچنین در بخش صادرات کالاهایی از جمله مواد دارویی، بهداشتی، غذایی، صنعتی، بازرگانی و لوازم خانگی از این منطقه به بازارهای هدف از جمله  عراق و سایر کشورهای منطقه صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام خاطر نشان کرد: استقرار گمرک استان البرز در این منطقه و از سوی دیگر برخورداری از پروازهای کارگو این امکان را فراهم کرده تا صادر کنندگان و وارد کنندگان بتوانند کالاهای خود را با استفاده از مزیت های این منطقه از طریق هوایی صادر یا وارد کنند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ادامه داد: در واقع پیام با توجه به داشتن زیر ساخت های  مطلوب فرودگاهی ، مناسب ترین ظرفیت برای ارایه خدمات تخصصی در بخش کارگو( باری) را دارد که  فعالان بخش اقتصادی و تولیدی می توانند از این پتانسیل بالقوه  برای افزایش صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده نمایند.

ثناگو مطلق با اشاره به پیگیری های در دست اقدام برای اصلاح هزینه سوخت پروازهای کارگو عنوان کرد: با اصلاح  هزینه سوخت پروازهای کارگو، شاهد توسعه صادرات به خصوص در محصولات کشاورزی استان البرز و استان های همجوار خواهیم بود .

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می‌شود. فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می‌کند، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آن مستقر شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …