جمعه , 10 فروردین 1403

صدور پایان کار ساختمان جدید در کرج منوط به رعایت صرفه‌جویی انرژی شد

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علیرضا رحیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت و لزوم رعایت صرفه جویی انرژی در ساختمان‌های کرج اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از چالش‌های مهم جهان امروز است.

وی افزود: افزایش نگرانی‌ها در خصوص تبعات زیست محیطی، مصرف انرژی و گرم شدن کره زمین اهمیت این موضوع را دو چندان می کند.   

 نائب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه  بر اساس این طرح ساختمان‌های جدیدالاحداث و در حین ساخت دستگاه‌ها، سازمان‌ها، نهاد های دولتی و عمومی، مدارس، بانکها و نظایر آن در محدوده شهر کرج مکلف به رعایت و اجرائی شدن مبحث صرفه جویی انرژی هستند، بیان کرد:  رعایت مبحث 19 یکی از شروط اصلی برای صدور پایانکار تمامی مالکین ساختمان‌هایی است که از تاریخ تصویب اقدام به درخواست و یا صدور پروانه می‌کنند.

 وی با بیان اینکه این مهم توسط سازمان نظام مهندسی و یا مهندس ناظر مربوطه نظارت، بررسی و تائید  می شودف تصریح کرد: شهرداری پس از صدور پایانکار نسبت به صدور برچسب انرژی برای ساختمان فوق اقدام می کند.

نائب رئیس شورای شهر با بیان اینکه درباره ساختمان‌هایی که قبلاً برای آنها پروانه صادره شده و درحال اجرا می باشند، اذعان کرد: چنانچه تاریخ گزارش‌های مرحله ای مهندسین ناظر در مرحله سقف‌ها واسکلت ساختمان باشد، مالکین و مهندسین مکلف به رعایت ضوابط مبحث 19 بوده و صدور پیمانکار منوط به رعایت  و تأیید آن مطابق مطالب مذکور  است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در خصوص ساختمان هایی که در سنوات گذشته احداث شده نیز باید با اعمال سیاست تشویقی ،برای برون رفت از اتلاف انرژی پیش بینی کرد.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …