یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

مدل مدیریت مشارکتی حوزه آبخیز شهرک دارویی برکت بهره برداری شد

با حضور وزیر جهاد کشاورزی و همزمان با بهره برداری از ۹۷۵ طرح منابع طبیعی در سراسر کشور، از مدل مدیریت مشارکتی حوزه آبخیز شهرک دارویی برکت در ساوجبلاغ بهره برداری شد.

مدل مدیریت مشارکتی حوزه آبخیز شهرک دارویی برکت  بهره برداری شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها و به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری آیین بهره برداری همزمان از 975 طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور با اعتبار بیش از 12 هزار میلیارد ریال به صورت همزمان با حضور سیدجواد ساداتی نژاد در استان البرز بهره برداری شد.

این طرح ها در زمینه های آبخیزداری، جنگلکاری، کاداستر، جنگل‌کاری افتصادی، زراعت چوب می باشد.

گفتنی است هم زمان با این بهره‌برداری ها در سراسر کشور، از مدل مدیریت مشارکتی حوزه آبخیز شهرک صنعتی دارویی برکت که با تلاش سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تهیه و اجرا شده است، رونمایی شد.

مدل آبخیزداری مشارکتی با اتخاذ روش‌های ساده که قابلیت مشارکت‌پذیری مردم را دارد ضمن کاهش هدر رفت آب و بازگرداندن آن به چرخه‌ی تولید باعث ارتقای امنیت جانی ومالی آبخیزنشینان می‌شود.

لازم به ذکر است این طرح در راستای رویکرد جدید سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با هدف مشارکت بهره برداران، ذینفعان و ذی ربطان از جمله صنایع و سایر واحد های تولیدی در حفاظت، احیا و مدیریت حوزه های آبخیز طراحی، احاله مدیریت و عملیاتی شده است.

مجموعه برکت سبز می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: جنگل کاری در محوطه ۲۰۰ هکتاری مجموعه برکت با حضور ساداتی نژاد آغاز شد.

فرضی افزود: این فضا در مجاورت پارک هلجرد قرار دارد و به آن متصل می‌شود. کاهش خطرات سیل از جمله مزایای این طرح عنوان شده است.

گروه دارویی برکت یک شرکت سهامی عام است، این شرکت از راه تعامل با مؤسسات دانش‌بنیان و دانشمندان عرصه دارویی جهان، به ارائهٔ خدمات می‌پردازد.

گروه دارویی برکت از طریق ۲۵ شرکت تابعهٔ خود، ۱۴ درصد از کل دارو‌های ضروری کشور ایران را تأمین می‌کند و یکی از مهمترین تولیدات آن، واکسن کوو ایران برکت است.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …