سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

واکسیناسیون کامل حدود ۷۰ درصد مردم کشور

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از مرکز تجمیع واکسیناسیون در کرج اظهار کرد: تا پیش از این و در پیک پنجم بیماری کرونا روزانه حدود ۵۰ هزار بیمار، ۱۵ هزار بستری، ۸ هزار بستری بیماری بدحال و حدود ۷۰۰ فوتی داشتیم که یک فاجعه ملی محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه تا تیر ماه در حدود ۵ میلیون در واکسیناسیون صورت گرفته بود، تصریح کرد: با سر کار آمدن دولت سیزدهم در حالی که در هفته اول هیچ واکسنی نداشتیم اما توانستیم با یک اقدام جهادی در دستگاه‌های ذی‌ربط و با مشارکت گروه‌های مردمی واکسیناسیون را به نحو مطلوب پیش ببریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون ۸۵ درصد مردم کشور دز اول واکسن کرونای خود را تزریق کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در حدود ۷۰ درصد مردم نیز دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند که آمار بسیار شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر حرکت مردمی که نیروهای جوان پای کار آمدند آن حرکت به پیروزی رسید، گفت: در روند واکسیناسیون عمومی نیز این جوانان بودند که پای کار آمدند و توانستیم با سرعت بسیار زیادی روند به رشد را محقق کنیم.

عین‌اللهی اظهار کرد: در حال حاضر سرعت واکسیناسیون در تزریق دُز دوم سرعت گرفته است و بخشی زیادی از جامعه به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

وی بیان کرد: البته پوشش بالای واکسیناسیون نباید باعث شود تا دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده بگیریم بلکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله باید انجام شود، چراکه این بیماری به راحتی از بین نخواهد رفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: کرونا در برخی کشورهایی که سطح بالایی از واکسیناسیون را داشتند به خاطر عدم رعایت دستورالعمل‌های دوباره اوج گرفته است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …