جمعه , 14 اردیبهشت 1403

امام جمعه کرج: سپاه پاسداران ضربه گیر تحریم های آمریکا است

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، افزود: آمریکا هر دسیسه ای که در غرب آسیا چید توسط سپاه پاسداران از بین رفت و این نیرو امنیت پایدار را در منطقه ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: آمریکای جنایتکار و هم پیمانان پلیدش در طول تاریخ ظلم های زیادی به نظام مقدس اسلامی و اسلام به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند.

امام جمعه کرج اظهار داشت: بزنگاه مقابله با آمریکا استقامت ملت فهیم ایران بوده و بعد ارکان و دستگاه هایی مستقیم و غیرمستقیم در مقابل او ایستاده و او را ذلیل کرده اند که مهمترین نیرویی که در مقابل آمریکا ایستاده سپاه پاسداران است که نتیجه این استقامت در طول این سال ها، شکست های متوالی آمریکا از سپاه بوده است.

به طوریکه سال گذشته رییس جمهور مفلوک آمریکا اعلام کرد که سپاه تروریست است در حالیکه نیروی نظامی هیچ کشوری تروریست اعلام نمی شود که این امر نشان از نهایت عجز و درماندگی این کشور در مقابل سپاه و کشور ما دارد.

امام جمعه کرج افزود: سپاه پاسداران در دهه اول انقلاب و پس از آن تا خودکفایی اقتصادی به خصوص در موضوع پالایشگاه با آمریکا کاری کرد که حقد و کینه اش تحریک شود به طوریکه سپاه در این سال ها نگذاشت شعله مساله کار و توسعه اقتصادی خاموش شود.

وی ادامه داد: در این سال ها راه سازی، پالایشگاه سازی، سدسازی و دیگر اقدامات اقتصادی توسط سپاه انجام شد و اقدامات موثری را در عرصه سازندگی و بالندگی ایران اسلامی انجام داده است.

سپاه از اقدامات نفاق افکنانه آمریکا جلوگیری کرده است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: سپاه در جریان ها و بحران های طبیعی از سیل و زلزله تا برهه های تاریخی همچون شیوع ویروس منحوس کرونا در کنار مردم حاضر شد و اتحاد بین گروه های مختلف مردمی ایجاد کرد که این امر موجب عصبانیت شدید آمریکا شد زیرا آمریکا منتظر اتفاقی در کشور است تا بین مردم و نظام جدایی بیاندازد که سپاه از این اقدام جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه خط استقامتی که از ابتدا در این نیروی با کفایت بوده باید بازخوانی شود، افزود: جریان مردمی که توسط سپاه و کشورهای محور مقاومت راه اندازی شد منطقه را در مقابل آمریکا و برای آمریکا ناامن کرد که بسیار تحقیرآمیز است زیرا اقتدارش در منطقه برهم خورد.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: آمریکا توانست دولت سازی و ملت سازی کند و تلاش دارد امنیت صهونیست را تقویت کند و غرب آسیا را دچار بلای تروریسم کرد ولی سپاه آمریکا را تحقیر کرد و به ذلت کشاند.

سپاه قدس عظمت برای کشور و اسلام به وجود آورد

وی در ادامه به اقتدار سپاه قدس در کشورهای منطقه، گفت: سپاه قدس عظمت برای کشور و اسلام به وجود آورد و سردار شهید قاسم سلیمانی بلایی بر سر آن ها آورد که از خاطرشان نمی رود.

وی افزود: آمادگی سپاه در گام دوم انقلاب باید با جدیت حفظ شود که لازمه آن برنامه ریزی های دقیق تر و عمیق تر است که باید در تقویت نرم افزاری و سخت افزاری در کلان و استان ها قوی تر عمل کنند.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه باید دائم آماده بود، خاطرنشان کرد: این آمادگی دائمی ضروری برای ما است و آمادگی برای دفاع جزو دستورات دینی است نه اینکه دائم بجنگیم و نه به این معنا که چون جنگ نیست آماده نباشیم.

وی با بیان اینکه کشور ما با فتنه های مختلف روبرو هست، گفت: این فتنه ها از ابتدای تاریخ بوده و تا ابد ادامه خواهد داشت به طوریکه فتنه ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ را رد کردیم ولی هر دوره مسایل پیچیده تر و عمیق تر می شود که باید آمادگی خود را برای مقابله با این فتنه ها حفظ کنیم.

آیت الله حسینی همدانی فتنه و جنگ بر علیه انقلاب و اسلام را در دو بعد عنوان کرد و افزود: بعد اول جنبه های نظری، فکری و عقیدتی است که با جنگ روایت ها انجام می شود و سعی می کنند افکار عوض کنند که خودمان را باید در مقابل این جنگ تجهیز کنیم و باید افکار و عقاید را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه محور این جنگ ولایت فقیه می باشد، اظهار داشت:‌ باید در این جنگ ها از نیروهای خودمان مواظبت کنیم زیرا افراد نفوذی با زبان خوش، شکل و شمایل موجه و زیبا نفوذ کرده اند که بیاناتی دارند که اگر دقیق نباشیم ما را از مسیر اصلی منحرف می کنند.

وی گفت: به طور مثال می گویند «سرباز وطن» در حالیکه «سرباز اسلام» وطن را نیز شامل می شود و زمانی کلمه «مستضعفان» را به «اقشار آسیب پذیر» و «امام» را به «رهبر» تغییر داده اند که اینها انحرافاتی است که به وجود آورده اند.

امام جمعه کرج بیان داشت:‌ سپاه پاسداران بیش از ۴۰ سال است که استقامت  داشته و موجب مقاومت مردم شده و این خط مقاومت خود را اینگونه نشان می دهد.

در این آیین از خدمات پنج ساله سردار سید یوسف مولایی تقدیر و سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا به عنوان فرمانده جدید سپاه استان البرز معرفی شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …