دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

۴۰۰ امدادگر جوان در طرح سحاب البرز فعال هستند

«سحاب طرحی  برای حمایت بشردوستانه ، امدادی و حفاظت از طبیعت است.»

حسین بهنامیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت: جوانان داوطلب در شعب استان البرز در قالب تیم های ۲نفره  سیار (به صورت پیاده و دوچرخه سوار) در سطح شهر گشت زنی کرده و به ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه می پردازند. 

وی اضافه کرد: این سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه موسوم به «سحاب» در راستای توسعه خدمات امدادی در استان البرز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فعالیت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون موضوع ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد پیشگام در عرصه های فرهنگی و عام المنفعه در حوزه حفظ محیط زیست وظایف مهمی‌  عهده دارد .

بهنامیان گفت: طرح ملی سحاب (سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه) با هدف کاهش ترافیک، عدم استفاده از وسایل نقلیه،کاهش آلودگی هوا و همچنین تسریع در امر امدادرسانی در اماکن شلوغ توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: اولویت این طرح با پیشگیری،آموزش و همچنین ارائه کمک های اولیه می باشد  که در صورت مشاهده و شناسایی موارد حاد به مراکز امداد و نجات و اورژانس اطلاع و ارجاع داده می شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم هرچه بیشتر آموزش در خصوص پیشگیری از این بیماری، طرح ملی سحاب در حال حاضر  با رویکردی متفاوت تر از قبل با تاکید بر آموزش و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی  در استان البرز قوت گرفته است. 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز خاطر نشان کرد:جوانان در این طرح با گشت زنی در سطح شهر به ضمن ارائه آموزش های امدادی همچون جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، و سنجش فشار خون به توزیع ماسک،مواد ضدعفونی کننده و همچنین بروشورهای آموزشی می پردازد.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …