جمعه , 14 اردیبهشت 1403

استاندار قم بر حل سریع مشکلات مردم تاکید کرد

به گزارش جمعه‌شب از روابط‌عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در ادامه حضور میدانی خود به شهرستان‌ها و بخش‌های استان، امروز در بخش خلجستان حضور یافت.

استاندار قم در ابتدای این برنامه یک‌روزه، از طرح ساخت پل غیرهمسطح سه راهی باغیک ـ دستجرد بازدید کرد و با تاکید بر اهمیت تسریع در انجام فرایندهای عملیاتی این طرح گفت: سهولت در رفت‌وآمد اهالی منطقه و کاهش تصادفات و خطرات از آثار مهم احداث این پل است.

وی همچنین در بازدید از روستای عیسی آباد بخش خلجستان، ضمن دیدار با اهالی و بازدید از طرح گسترش امامزاده زکریا(ع) در این روستا تصریح کرد: توجه به طرح های فرهنگی و زیارتی یکی از اولویت های اصلی مسئولان در راستای توسعه متوازن استان است.

استاندار قم، در ادامه حضور خود در بخش خلجستان، ضمن دیدار با اهالی روستای وشاره، برخی مشکلات مردم روستا را نیز مورد بررسی قرار داد.

وی در دیدار با خانواده شهید صحرانورد در روستای وشاره و خانواده شهید دده بیگی در شهر دستجرد، با تاکید بر ضرورت ادامه راه شهیدان گفت: آرمان های شهدا، فداکاری و ایثار خانواده شهیدان چراغ راه خدمت به مردم و نظام است.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و لزوم اشاعه این فرهنگ در بین نسل جوان افزود: تهیه فهرست جامعی از وصیت نامه شهدا در هر بخش و روستا و قرائت این وصیت نامه ها در مجامع عمومی همچون نماز جمعه در انتقال آرمان های شهدا به نسل آینده موثر خواهد بود.

مشکلات واگذاری زمین در کوی گلستان شهر دستجرد از دیگر موضوعات مورد توجه استاندار قم در این سفر بود که طی حضور وی در این شهر و پس از ادای احترام به شهدا در یادمان شهدای گمنام شهر دستجرد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استاندار قم دستورات لازم مبنی بر تسریع در اقدام های قانونی و استفاده از ظرفیت های ملی و استانی در این مورد را صادر کرد.

حضور در مسجد اعظم شهر دستجرد و شرکت در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه شهر دستجرد، بازدید از مدرسه علمیه سجادیه دستجرد و حضور میدانی در شهرک گلخانه ای رزبند این بخش از جمله برنامه های دیگر استاندار قم در این سفر بود.

استاندار قم همچنین در جلسه شورای اداری بخش خلجستان در بخشداری، با اشاره به اهمیت حل مشکل آب در بخش های روستایی گفت: راهکارهای عملی ممکن احصا شود و با اخذ نظرات کارشناسان و استفاده از ظرفیت معتمدان محلی در زمینه حل این معضلات اقدام شود.

شاهچراغی همچنین با بیان مشکلات حوزه مسکن خاطرنشان کرد: از ظرفیت های اراضی ملی و طرح جهش تولید مسکن در روستاها استفاده شود تا این مشکل نیز برطرف شود.

موضوع کمبود پزشک و خدمات سرپایی حوزه بهداشت و درمان نیز از جمله مسایل مورد تاکید استاندار قم بود که مقرر شد تا دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان در این زمینه حداقل نیازهای بخش را تامین کنند.

وی همچنین به حضور جمعیت های فصلی در این منطقه اشاره کرد و گفت: تامین نیازهای ضروری ساکنان محلی باید مورد توجه قرار بگیرد و نیز ایجاد بسترهای گردشگری مطابق با اقلیم و فضای فرهنگی قم باید مورد نظر باشد.

وی با اشاره با اینکه تامین نیازهای ضروری و اساسی مردم اولویت است، اظهار داشت: مدیران وظیفه دارند در این مسیر گام های موثر بردارند و از ظرفیت های مردمی نیز در این راه استفاده کنند.

همچنین در این جلسه مسایل و مشکلات منطقه، توسط بخشدار خلجستان مطرح و تصمیماتی با حضور استاندار قم اتخاذ و دستورات لازم داده شد.

بخش خلجستان با وسعت یکهزار و ۱۰۰ کیلومترمربع، دارای ۵۰ هزار تَن جمعیت ثابت و فصلی شامل ۲ دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای ۵۷ روستا، ۲۷ دهیاری و ۳۳ شوراست و  مرکز این بخش شهر «دستجرد» است؛ ابتدایی‌ترین روستای این بخش ۶۰ کیلومتر و انتهایی‌ترین روستای آن ۸۵ کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد؛ مردم این بخش در کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و بیشتر محصولات کشاورزی خلجستان شامل توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است.

استان قم در حال حاضر دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و سه شهر سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است./

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …