پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

دولت سیزدهم از حقوق ملت ایران عزت‌مندانه دفاع می‌کند

دکتر عزیز جوانپور جمعه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: منصفانه نیست ملتی که در مقاطع مختلف انقلاب این‌قدر مقاومت و با عزت زندگی کرده، حقوق بین الملل بر علیه آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی تیم مذاکره کننده در مقابل زورگویی ها و تحمیل نظرات آنان در آینده ثمر خواهد داد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد در توافق های گذشته برجام به رغم تاکیدات رهبری و فرصت‌هایی که مسئولان سیاسی کشور داشتند تیم مذاکره کننده تصمیمش این بود که این سند به هر قیمتی امضا شود، افزود: اکنون باید مذاکره کنندگان بسیار هوشیارانه عمل کنند و تاکید رهبری مبنی بر هوشیاری و بصیرت موجب رعایت خطوط قرمز و دفاع از منافع ملی کشور و حقوق مردم شود.

جوانپور خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده در عمل نشان خواهند داد مقاومت و ایستادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ و زورگویان نتیجه خواهد داد.

وی یادآور شد: اکنون نیز تیم مذاکره کننده هوشیارانه و خیلی جدی وارد عمل شده  و در مذاکرات حضور پیدا کرده، بدون اینکه مرعوب طرف مذاکره کننده و قدرت‌های بزرگ دنیا شود.

وی اظهار کرد: گروه مذاکره کننده با پشتوانه مردم، رهبری، خون شهدای هسته ای، امثال سردار سلیمانی و به پشتوانه فرهنگ مقاومت و ایثار با صلابت وارد میدان مذاکرات شده است.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده به این مبانی اعتقاد دارد و به طور یقین شرافتمندانه و آبرومندانه حرف های ملت ایران را خواهد زد و تاکنون نیز در مذاکرات اخیر اقتدار عظمت و غیرت ایرانی را به رخ کشیده است.

جوانپور تاکید کرد: حق ملت ایران نیست که حقوق بین الملل علیه کشورشان باشد؛ یعنی در واقع هم تحریم اعمال شود هم برای فعالیت های صلح جویانه هسته ای مانع ایجاد شود و هم مشکلات برای کشور ایجاد کنند؛ این ظلم بزرگی به ملت ایران است.

وی افزود: در خصوص برجام که خیلی بر روی برد – برد بودن آن تاکید شده بود، مشخص شد که تنها برد شامل طرف های مذاکره کننده بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی واحد تبریز اظهار کرد: ضعف و زبونی در مذاکرات دولت قبل مایه سرافکندگی بود؛ الحمدلله اکنون تیم مذاکره کننده بسیار خوب ظاهر شده، هرچند فشارها زیاد است و ضد انقلاب مذاکره کنندگان را تخریب می کند.

جوانپور تاکید کرد: تخریب ها نشان دهنده آن است که مسیری که توسط مذاکره‌کنندگان طی شده، درست است و با توکل به خدا و درایت کامل این مذاکرات در نهایت موفق خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دومین مرحله از دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ از روز گذشته(پنج‌شنبه، ۱۸ آذرماه) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور نمایندگان دو طرف در حال برگزاری است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …