جمعه , 10 فروردین 1403

استاندار:  توسعه زیر ساخت های تامین آب در البرز در دستور کار است  

عزیزاله شهبازی عصر یکشنبه در آیین کلنگ زنی مجتمع تامین آب شهرک فرهنگیان و آزادگان شهرستان طالقان افزود: بر همین اساس طی یک ماه گذشته تاکنون این دومین پروژه ذخیره و تصفیه خانه آب است در شهرستان های فردیس و نظرآباد استان البرز کلنگ زنی می شود.

وی ادامه داد: هرکدام از این مخازن دارای پنج هزار مترمکعب ظرفیت بوده که باید به تدریج سهمیه اختصاصی استان وارد مدار مصرف شود.

شهبازی گفت : پروژه تامین آب شهرک فرهنگیان وآزادگان نظرآباد از محل اعتبارات تنش آبی تامین بودجه شده و این پروژه در مدت زمان یک سال اجرا و بهره برداری می شود.

استاندار البرز بیان داشت : با  وجود اینکه ۲ سد بزرگ در استان داریم اما اکنون بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان از منابع زیر زمینی تامین می شود.

وی افزود: برهمین اساس وزارت نیرو مجوز برداشت ۵۵ میلیون مترمکعب آب از این سدها به البرز داده که در مجموع میزان برداشت سالانه از این سدها به ۱۱۰ میلیون متر مکعب می رسد.

استاندار البرز گفت:  احداث تصفیه خانه پنج هزار متر مکعبی شهرستان نظرآباد اقدام خوبی برای بهبود کیفیت آب این شهرستان است که به تامین آب  پایدارشرب و مصارف صنعتی منطقه کمک می کند.

علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ،  چهارباغ ، نظرآباد وطالقان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت :  وعده ای که در خصوص تامین آب داده بودیم  امروز بخشی از آن عملی شده است .

وی بیان داشت:  سال گذشته اولین تذکر را به وزیر نیرو دادم و با سه تذکر و نشست هایی که در وزارت نیرو با معاونان وزارت نیرو برگزار شد تخصیص آب از سدطالقان  ۲۵ میلیون متر مکعب برای شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد در حال تحقق است.

حدادی گفت: امروز شاهد کلنگ زنی مخزن پنج هزار مترمکعبی و خط انتقال آب از تصفیه خانه بخشی از شهرستان نظرآباد هستیم که امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را درقبال  مردم خوب این دیار انجام دهیم.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …