جمعه , 31 فروردین 1403

جابجایی مدارس شاهد البرزبدون مصوبه ستاد مربوطه خلاف قانون است

سلیمان رستمیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دبیرستان مقطع اول شاهد باب الله مومنی در منطقه شاهین ویلا واقع شده که بیشتر شاگردان این مدرسه در همان منطقه ساکن هستند و تعدادی از دانش آموزان این دبیرستان نیز جزو طرح شاهد که فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد و فرزندان شهدا می باشند، هستند.

وی افزود: همچنین تعداد دیگری از دانش آموزان این مدرسه فرزندان ایثارگران و جانبازان  ۵ تا ۴۹ درصد می باشند.

وی اظهار داشت: سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش اقدام برای جابجایی این مدرسه کرد که این مدرسه به مدرسه نوسازی در منطقه حصارک بالا منتقل شود که ما درنامه ای که به آموزش و پرورش ارسال کردیم بر این کار اعتراض و از این اقدام جلوگیری کردیم زیرا تعدادی از والدین به بنیاد شهید مراجعه و اعتراض خود را بیان کرده بودند.

رستمیان گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده بود که ما رضایت والدین دانش آموزان را کسب کرده ایم در حالیکه آن ها گفتند ما هیچ رضایتی نداده ایم زیرا مسیر این مدرسه جدید خیلی دور است و هزینه سرویس رفت و آمد فرزندانمان را نداریم.

وی ادامه داد:  در روزهای اخیر متوجه شدیم که دوباره آموزش و پرورش بدون هماهنگی با بنیاد شهید و والدین دانش آموزان وسایل این مدرسه را به محل مدرسه جدیدالاحداث در منطقه حصارک بالا منتقل کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان داشت: این مدرسه جدید الاحداث که در این منطقه ساخته شده حتما دانش آموزش را هم دارد که ساخته شده ولی نمی دانیم به چه دلایلی این کار جابجایی مدرسه را انجام داده اند.

وی گفت: در پی این اقدام بدون مجوز آموزش و پرورش، تعدادی از والدین دانش آموزان طرح شاهد اعلام کرده اند که فرزندانشان را به این مدرسه جدید نخواهند فرستاد و در مدارس دیگری ثبت نام می کنند.

وی افزود: در حالیکه بر اساس قانون بایستی هر گونه تصمیم گیری برای مدارس شاهد در ستاد شاهد مطرح و مصوبه لازم اخذ شود زیرا ستاد شاهد ناظر بر عملکرد مدارس شاهد است که این ها نه مصوبه ای گرفته اند و به صورت خودسر این کار را کرده اند و دلیل این کار را نوساز بودن مدرسه عنوان کردند.

رستمیان اضافه کرد: در نامه ای که به آموزش و پرورش ارسال کرده ایم، اعلام کرده ایم مسوولیت عواقب این کار با خودشان است و در حال پیگیری دلایل این کار هستیم.

وی گفت: اسم مدرسه قبلی در شاهین ویلا را بر روی آن مدرسه جدید گذاشته اند در حالیکه مدرسه پیشین نیز تقریبا نوساز بوده و در سال ۱۳۸۵ ساخته شده بود.

وی افزود: دلیل این کار را نمی دانیم و نمی دانیم این مدرسه قبلی را برای چه موضوعی می خواهند چون هدفشان بیشتر مدرسه قبلی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز اظهار داشت: در این مدرسه ۶۶ دانش آموز طرح شاهد مشغول به تحصیل هستند و تعداد زیادی نیز فرزندان ایثارگران و جانبازان زیر ۵۰ درصد مشغول به تحصیل هستند.

در مدارس شاهد استان البرز بیش از هشت هزار دانش آموز در حدود ۲۸۰ کلاس درس در پایه های مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …