یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

تسهیل استقرار شرکت‌های دانش بنیان در منطقه پیام البرز

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز گفت: روند استقرار شرکت‌های دانش بنیان با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در این منطقه تسهیل شده است.

تسهیل استقرار شرکت‌های دانش بنیان در منطقه پیام البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اکبر قنبرپور، افزود: اکنون حدود ۲۰ شرکت دانش بنیان با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر در این منطقه اقتصادی فعال هستند که بنا داریم با توسعه زیر ساخت‌ها تعداد بیشتری از این شرکت‌ها را مستقر کنیم.

به گفته مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی در منطقه ویژه اقتصادی پیام، تبدیل این منطقه به بزرگترین مرکز داده کشور است به همین منظور اولویت استقرار شرکت‌های دانش بنیان با صنایع و واحد‌های مرتبط با آی. تی و آی. سی. تی است.

قنبرپور در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه مشوق‌هایی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پیام اشاره کرد و گفت: این امکان وجود دارد تا سقف ۲۵ درصد بر روی اجاره بها زمین و یا سوله به این شرکت‌ها تخفیف داده شود، به همین منظور شرکت‌های دانش بنیانی که به دنبال استقرار در این منطقه هستند می‌توانند از چنین مشوق‌هایی بهره‌مند شوند.

او در ادامه تصریح کرد: با دید مثبت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجموعه پیام این امیدواری وجود دارد که بتوان علاوه بر فراهم شدن زمینه‌هایی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان نه تنها شاهد رشد اشتغال باشیم بلکه از سوی دیگر با تکیه بر توان متخصصان داخلی کشور را در تولید برخی از کالا‌ها خودکفا و بی نیاز از واردات کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …