جمعه , 14 اردیبهشت 1403

آغاز مذاکرات طالبان با آمریکا و اروپا در دوحه

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از طلوع نیوز، گروه طالبان اعلام کرده است که یک هیأت به رهبری سرپرست وزارت خارجه کابینه موقت به قطر سفر کرده و قرار است با نمایندگان آمریکا و اتحادیه‌ اروپا دیدار و گفت‌ وگو کند.

در میان هیأت اعزامی طالبان، مقام‌هایی از وزارت‌های بهداشت، معارف، مالی و نمایندگانی از بانک مرکزی و ریاست امنیت ملی افغانستان حضور دارند.

احمد الله وثیق معاون سخنگوی طالبان در این باره گفت: این مذاکرات باید آغاز روابط معنی‌دار دیپلماتیک با افغان‌ها باشد و به تعهداتی که در این رابطه قید می شود، عمل و رسیدگی شود.

با انتشار آغاز مذاکرات طالبان با آمریکا و اروپا، وزارت خارجه پاکستان با استقبال از این اقدام تأکید کرد که جامعه‌ جهانی باید با طالبان تعامل کند.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان، گفت: پیام ما روشن است، اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و نباید افغانستان تنها گذاشته شود. بحران‌های بشری و فروپاشی اقتصادی افغانستان تاثیرات بزرگی بر جهان خواهد داشت بنابراین جامعه جهانی باید به دلیل مهار بحران بشری، هدف‌های مشترک در زمینه صلح، امنیت و ثبات به گونه مثبت با افغانستان در تعامل باشد.

همزمان با آغاز مذاکرات طالبان با آمریکا در دوحه، قرار است نشست شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره افغانستان برگزار شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که هفته‌ آینده بیست و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری در اروپا برگزار می‌شود که اوضاع افغانستان هم جز دستور جلسه این نشست خواهد بود.

ماریا زاخاروا گفت: در دوم دسامبر (۱۱ آذر) سرگئی لاوروف وزیر خارجه در بیست و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری در استکهلم شرکت خواهد کرد و آنها در آنجا درباره نتایج و فعالیت‌های این نهاد در بخش‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، مسایل محیط زیستی و امنیت بشری باهم رایزنی خواهند کرد. حل مشکلات منازعات منطقه و پیشرفت اوضاع در افغانستان نیز بخشی از دستور جلسه این نشست خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …