جمعه , 10 فروردین 1403

رئیس انجمن قطعه‌سازان: در تامین مواد اولیه و ارز مشکل داریم/ با صادرات قطعات خودرو موافقیم

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد آخرین وضعیت فعالیت‌های بخش قطعه سازی کشور اظهار داشت: استان البرز از استان‌های باظرفیت در زمینه ساخت و تولید قطعات خودرو است.

وی افزود: فعالان بخش خصوصی به علت تحریم و مشکلات ارزی حال خوشی ندارند و با تلاش و  در حال حاضر  با پیگیری مدیران ارشد تا حدودی توانستیم بر مشکلات فائق شویم.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو و صنایع همگن استان البرز با بیان اینکه در قسمت پشتیبانی به فعالان بخش خصوصی باید کمک شود، بیان کرد: در حال حاضر  مهمترین مسئله بازار  سرمایه در گردش است که به داخل استان ربط دارد و باید برای آن فکری شود.

صنایع بزرگ موظف به تأمین مواد اولیه ویژه قطعه سازان شوند

وی  با بیان اینکه امیدواریم استاندار جدید البرز با رویکرد دولت جدید و  با ارتباطات بیرونی  مشکلات قطعه سازان را برطرف کنند، تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و ما قطعه‌سازان در تامین مواد اولیه و ارز مشکل داریم.

رضایی با بیان اینکه صادرات قطعات خودرو در صورت حمایت دولت رونق می‌گیرد‌، یادآور شد: ایران با ظرفیت کنونی این توانایی را دارد که بخش زیادی از ارز مورد نیاز خود را از صادرات قطعات خودرو تامین کند.

رضایی با بیان اینکه متاسفانه بدهی خودروسازان به سیستم بانکی زیاد است، ادامه داد‌:  در سال 99 صادرات نفت 28 هزار میلیارد تومان اعلام شد و بدهی 24هزار میلیارد تومان برای خودرو سازان بوده و این وضعیت تنها به نفع دلالان است و دولت باید تمهیداتی بسنجد تا لااقل ‌در ارائه خودرو به مردم مشکلاتی پیش نیایید.

وی در مورد بومی‌سازی قطعات خودرو و تولید آن در داخل تصریح کرد:‌ حدود 85 تا 95 درصد از قطعات خودروهای داخلی در کشور  و مابقی این قطعات باید از خارج از کشور وارد شود.

انتهای پیام/‌ع

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …