سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

برنامه‌های تربیتی در مدارس غیردولتی البرز مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی استان البرز که در یک مرکز آموزشی و رفاهی در کرج برگزار شد، افزود: آموزش بسیار ارزشمند است اما مسائل تربیتی برای دانش آموزان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین توجه مدارس غیر دولتی به امور آمور آموزشی و علمی معطوف شده است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت باید تمام ساحتی تحت پوشش قرار گیرند تا آسیب نبینند.

وی تصریح کرد: باید به آسیب‌های اجتماعی دغدغه جدی داشته باشیم و با برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های تربیتی زمینه کاهش آسیب دیدگی دانش آموزان را در البرز به وجود آوریم.

حجرگشت یادآورشد: نگاه ما باید به ترمیم مسائل تربیتی در همه مدارس حاکم شود زیرا آسیب‌های اجتماعی عجیب و غریب شده است.

وی با بیان اینکه نباید قوانین و مقررات حاکم بر آموزش و پرورش را بشکنیم، یادآور شد: همه ما در مقابل وظیفه‌ای که در عرصه تعلیم و تربیت داریم مسؤول هستیم لذا باید از تمام ظرفیت‌ها به ویژه اولیا کمک بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از موسسین مدارس غیردولتی به عنوان خیرین در عرصه تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: با همت این عزیزان ۸۵ هزار دانش آموز این استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کند در حالی که اگر مدارس غیر دولتی نبود مشکلات کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش البرز با چالش بیشتری مواجه بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه به نقش مهم اردو در فرآیند مسائل تربیتی در مدارس پرداخت و عنوان کرد: باید به انجام اردوهای دانش آموزی یک روزه و حتی درون مدرسه با تدوین برنامه‌های متنوع برای تقویت روحیه نشاط و آموزش مهارت‌ها به دانش آموزان اقدام کرد.

حجرگشت برگزاری اردوهای پیشرفت را نیز برای دانش آموزان البرز ضروری دانست و تاکید کرد: استان دارای مراکز علمی، صنعتی، تولیدی و پژوهشی مهمی است که باید زمینه بازدید دانش آموزان در از این مراکز مهم که از دستاوردهای انقلاب می‌باشد را به وجود آورد.

دراین جلسه مشکلات مدارس غیر دولتی استان البرز در قالب کارگروه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …