پنجشنبه , 30 فروردین 1403

مدارس غیر دولتی در البرز نیاز به توسعه متوازن دارد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر والی پور ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی استان البرز که در یک مرکز آموزشی و رفاهی درکرج برگزار شد، اظهار کرد: تمرکز مدارس غیر دولتی در یک خیابان و یا منطقه امکان دسترسی همه را به وجود نمی‌آورد.

وی بیان داشت: بر اساس اصل مهم حمایت، هدایت، نظارت و ارزیابی و ۶ رویکرد که شامل قانون مداری توانمندسازی همه‌جانبه ارتقا کیفی جلب مشارکت مؤثر از منابع درون و برون سازمانی توسعه متوازن و تقویت تمام ساحتی می‌شود امیدواریم بتوانیم به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شده با ظرفیت‌ها و محدودیت‌هایی که در استان وجود دارد تعریف جدیدی از آئین نامه ابلاغ شده را داشته باشیم به گونه‌ای که مشکلات در حوزه فضای آموزشی تا حدودی کمتر شود.

والی پور با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش استان البرز محدودیت فضا یکی از موانع توسعه آموزش و پرورش در سال‌های آینده را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: در اکثر نقاط مرکزی شهر شاید ساختمان ویلایی مناسبی پیدا نشود تا تبدیل به مدرسه از نوع غیر دولتی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بخش فضاهای آموزشی و استانداردها، شاخص‌های ساختمانی و عمرانی بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: مسئولان استان در صدد هستند تا بتوانند با استفاده از ظرفیت‌هایی که در قانون شوراهای آموزش و پرورش است زمین‌هایی را به مؤسسات غیر دولتی که توان احداث واحدهای جدید را دارند معرفی کنند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان البرزیادآورشد: آموزش و پرورش استان البرز در برخی از نقاط شهر مدارس غیردولتی کوچکی با تعداد کمی دانش آموز دارد که می‌توان با توسعه این مدارس غیردولتی به شکل تعاونی‌ها و مؤسسات چند منظوره تبدیل شوند تا به فعالیت آموزشی خود ادامه دهند.

والی پوربا بیان اینکه ۵۰ درصد امتیازات الگوی شهریه مدارس غیر دولتی به فعالیت‌های تعریف شده براساس ساحت‌های شش گانه تربیت تمام ساحتی بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: تلاش کنید که برنامه‌های مراکز غیردولتی تربیت تمام ساحتی را دنبال کند و با برگزاری مسابقات ورزشی، قرآنی، المپیادهای علمی، فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی شرایط کسب این امتیاز بوجود آید.

وی تاکید کرد: مدارس غیر دولتی استان البرز به موضوع کیفیت بخشی هم توجه کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …