یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

سفر راهیان نور دانش آموزی البرز به صورت مجازی آغاز شد

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در آیین سفر راهیان نور دانش آموزان البرز که در مدرسه شهید غلامی آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس برگزار شد، گفت: شیوع ویروس کرونا مانع سفرحقیقی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شد اما با ابتکاری نو بستراعزام دانش آموزان درقالب راهیان نوربا مشارکت سپاه و آموزش و پرورش فراهم آمد.

« فرشته فهمیده »  افزود: راهیان یک فرصت تربیتی است که برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با دفاع مقدس تولید محتوا غنی، مسابقه و نمایشگاه پیش بین شده است.

وی تصریح کرد: همه عصاره دفاع مقدس را می توان در جلوه سردار جاج قاسم سلیمانی تعریف کرد.

وی بیان داشت: سفر مجازی راهیان نور غنی تر از سفر حقیقی است زیرا فرصت بیشتری برای افزایش شناخت دانش آموزان نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت داریم.

فهمیده یادآورشد: برای همسفر شدن باید با پای دل قدم گذاشت تا درکلاس درس راویان حضوری با چشم و دل پیدا کرد.

وی ادامه داد: دراین سفر باید با چشم و دل در قدمگاه شهدا گام برداشت تا دریابیم عزیزانی که رفته اند ما امروز در مقابلشان چه وظیفه ای بردوش داریم.

وی اضافه کرد: اگر امروز جسم شهدایی همانند شهید حاج قاسم سلیمانی دربین ما نیست اما حرکت ، آرمان و اعتقاد آنها دربین ما وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت:  برای اینکه پرچم پرافتخار ایران را در جهان درعرصه های مختلف به اهتزاز درآورید باید از شهدا و مکتب آنان درس بیاموزیم و ولایت مدارباشیم.

وی افزود: دانش آموزان بسیجی این استان برنامه راهیان نور را به صورت زنده در بستر شبکه شاد و هفت کانال مجازی دیگر از خوزستان روایت می کنند.

فهمیده عنوان کرد: اردوی راهیان نور مدارس البرز از چهاردهم اسفند ماه جاری با مشارکت بسیج دانش آموزی سپاه استان البرز با عنوان  ” راهی نو ”  به مدت پنج روز آغاز شد.

وی با بیان اینکه تیم ۱۰ نفره دانش آموزان بسیجی استان با استقرار در مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا در استان خوزستان  به مدت یک هفته رویداد دفاع مقدس را روایت می کنند، تاکید کرد: دانش آموزان در این سفر معنوی – مجازی از مناطق عملیاتی همانند شلمچه، طلائیه، فکه، پادگان دوکوهه، فتح المبین، اروندکنار، هویزه، مسجد جامع خرمشهر، چذابه، دهلاویه  بازدید می کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …