جمعه , 14 اردیبهشت 1403

اسفند؛ بالاترین مصرف آب در البرز

شرکت آبفای البرز درآستانه نوروز وانجام شست وشوی نوروز، با ارایه توصیه‌های صرفه جویی، درخصوص مصرف نادرست وغیراصولی آب هشدار داد.

اسفند؛ بالاترین مصرف آب در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، علیرضا لرستانی گفت: با توجه به درپیش بودن نوروز باستانی وآماده شدن شهروندان برای سال جدید، سنت‌های نوروزی ورفت و روب و شستشوی وسایل از اوایل اسفند ماه، مصرف آب به شدت بالا می‌رود.

اسفند ماه هرسال با ۱۰ درصد رشد مصرف آب شرب نسبت به ماه قبل پر مصرف‌ترین ماه درکل سال محسوب می‌شود واحتمال افت فشار درطبقات بالای ساختمان‌ها اجتناب نا پذیر است.

او افزود: رعایت و دقت درمصرف آب برای برخورداری همگان از آب به خصوص در ۲ سال اخیر که برای مقابله با کرونا نیاز‌های آبی بیشتر هم شده است، ضروری است.

به گفته مدیر روابط عمومی آبفای البرز: رفت و روب منزل با حداقل آب، بردن فرش‌ها به مراکز قالیشویی وخودداری از شستن آن‌ها با شیلنگ وغرقاب کردن فرش ها، استفاده از ماشین لباسشویی با حداکثر ظرفیت، استفاده از روش‌هایی که نیاز به مصرف کم آب برای نظافت حیاط و پارکینگ دارد مثل جارو کردن و تی کشیدن و خودداری از فشار آب شیلنگ، استفاده از سطل آب و دستمال برای شستن خودرو‌ها به جای استفاده از شیلنگ آب وکوتاه کردن زمان استحمام که بیشترین مصرف آب درمیان انواع مصارف خانگی را تشکیل می‌دهد از جمله توصیه‌هایی است که با توجه ودقت- مضاعف ورعایت آن‌ها دراین ایام می‌توان شاهد برخورداری تمام شهروندان از جریان مستمر آب درتمام استان بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …