جمعه , 7 اردیبهشت 1403

انتشار ریزگردها به معضل جدی استان البرز در آینده نزدیک تبدیل می‌شود

 فردین حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج   با اشاره به اهمیت کنترل فعالیت مشاغل و بخش‌های تاثیرگذار در افزایش آلودگی هوا در استان البرز، اظهار داشت: یک بخش مهم در این رابطه تعطیلی فعالیت‌های معدنی در شرایط اضطرار است.

وی افزود: تاکید ما به عنوان کارشناسان محیط بر این موضوع است که از این تاریخ به بعد اجازه شروع به فعالیت‌های جدید معدنی در غرب استان البرز ندهیم، چون با توجه به جهت باد قالب در آن منطقه حضور چنین فعالیت های آلاینده ای بر کیفیت هوا اثر می گذرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه اگر نگاه ما به ایجاد فعالیت‌های معدنی جدید و در کل آلاینده‌های زیست محیطی تغییر نکند مشکلات بیشتری در آینده نزدیک به وجود می آید، تصریح کرد: در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی نمی‌توان انتظار هوای پارک را در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون باید برای حل موضوعاتی نظیر تغییر کاربری‌ها، برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی و یا رشد کانون‌های ریزگردها در غرب استان چاره اندیشی کنیم، گفت :  در صورت تداوم روند موجود و عدم رعایت موارد زیست محیطی در چند سال آینده وضعیت از لحاظ انتشار ریزگردها به یک معضل جدی و اصلی در البرز تبدیل می‌شود.

 حکیمی با بیان اینکه در استان قزوین هم در حال حاضر  کانون‌های ریزگرد شکل گرفته است، افزود: ورودی قزوین به سمت البرز دچار این پدیده است و احتمال نفوذ ریزگردها به البرز از آن جبهه هم یک خطر جدی است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع پسماند در کلانشهر کرج بیان کرد: در کارگروه‌های تخصصی استان بر حسب وظیفه در مسائلی که محیط زیست مرتبط است، ورود می کنیم اما متاسفانه خیلی از موضوعات که باید اجرایی شود، در استان مورد توجه قرار نمی گیرد.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …