شنبه , 15 اردیبهشت 1403

محیط بانان کرجی آنقوت مصدوم را نجات دادند

حمید راحتی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: محیط بانان شهرستان کرج در گشت و کنترل های شبانه روزی خود، یک قطعه پرنده آنقوت را که در اثر برخورد با موانع پروازی در سطح شهر دچار آسیب جزئی شده بود، مشاهده کردند.
وی افزود: پرنده مذکور بلافاصله توسط محیط بانان جهت مداوا و تیمار تحویل یکی از مراکز  درمانی شد تا پس از بهبودی و تایید سلامت، در طبیعت رها سازی شود. 
آنقوت (Ruddy Shelduck) با نام علمی Tadorna Ferruginae، عضو خانواده مرغابیان Anatidae (خانواده‌ای که شامل اردک‌ها، غازها و قوها نیز می‌شود) و زیر خانواده اردک‌های غازنما (Shelduck) یا Tadorninae است.

اردک‌های غازنما دارای شکل ظاهری شبیه غاز بوده و نسبت به اردک، جثه‌ای کمی بزرگ‌تر و سر و گردنی درازتر دارند.
زیستگاه این پرندگان بیشتر در سواحل ماسه ای دریاچه ها، کنار رودخانه ها و کشتزارهاست.

محیط بانان کرجی آنقوت مصدوم را نجات دادند

مراقبت های شبانه روزی محیط بانان نتیجه داد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: حفاظت خوب و تلاش های شبانه روزی مامورین محیط زیست، لایروبی چشمه ها و منابع آبی، انجام گشت های ویژه و از همه مهمتر لطف الهی باعث شد زیستگاه های حیات وحش استان در آخرین روزهای تابستان همچنان پرآب و چشم نواز باقی بماند.
راحتی افزود: از جمله این مناطق ارتفاعات منطقه حفاظت شده البرز جنوبی است که در آخرین ماه فصل تابستان، علی رغم گرمای هوا و تنش کم آبی،  بدلیل حفاظت خوب مامورین محیط زیست و لایروبی چشمه ها و منابع آبی، بسیار چشم نواز بوده و مامنی برای زیستمندان منطقه است.

منطقه حفاظت شده البرز جنوبی بالغ بر ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …