دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

حاکمیت گفتمان اقتصاد مقاومتی، توسعه و تقویت کار آفرینی را می طلبد

«پرهام رضایی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک ۲۹ بهمن «روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی» به کارآفرینان،‌ صنعتگران و دیگر فعالان عرصه اقتصاد گفت: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه فرصتی راهگشا در ترویج  گفتمان اقتصاد مقاومتی را  مهیا می کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی را راهکار نجات اقتصاد کشور تبیین  کرده اند افزود: در شرایط کنونی که خنثی سازی تحریم های ظالمانه را پیشه کرده ایم، بایستی با تقویت شاخصه‌های درونگرای داخلی و روند  رشد و توسعه تولیدات ایرانی را مبنای عمل قرار دهیم.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی همیشه ثابت قدم بوده است.

وی از دولت سیزدهم به عنوان دولتی مردمی، انقلابی و خدمتگذار نام برد و افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی آماده هر گونه همکاری با دولت در راستای توسعه اقتصاد و گسترش سطح مراودات تجاری خارجی و بین المللی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز تصریح کرد: باید در حوزه های مهم و اثرگذار از شاخصه های اقتصاد مقاومتی الگو برداری شود تا جامعه پویایی درحد انتظار را تجربه کند.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز با اشاره به اینکه بخش مهم اقتصاد مقاومتی تکیه بر مردمی شدن اقتصاد است افزود: در کنار بخش خصوصی مولد، تعیین نقشه راه مدون از سوی تمامی دستگاه های دولتی با رویکردی جهادی، درون‌زایی و برون‌نگری در حوزه اقتصاد، رشد و بهبود شاخص های اقتصاد مقاومتی را به ارمغان می آورد.

پرهام رضایی گفت: در سال های اخیر کار آفرینی و در راس آن توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان با رویکرد حرکت به سوی توسعه صادرات،  ارزآوری مناسبی را برای کشور در پی داشته است. 

وی افزود: هر چند کسب توفیقات بی‌شمار در عرصه تولید و خلق فرصت های جدید در این حوزه با بهره‌ گیری از ظرفیت های داخلی به مقابله نسبی با تهدید های خارجی منجر شده است، اما همچنان برخی مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی برطرف نشده است.

رضایی فعالان عرصه تولید و کارآفرینی را به نیروهای در حال جنگ در بستر اقتصاد جامعه توصیف کرد و گفت: سربازان این جنگ برای دستیابی به تقویت و پیشرفت اقتصاد باید به ابزارهای لازم مجهز شوند، امادر این زمینه با موانعی مواجه هستند.

وی از برخی قوانین و صدور بخشنامه های ناهماهنگ با بخش تولید و ابلاغ و اجرای این بخشنامه ها بدون مشورت با بخش خصوصی را از موانع جدی در مسیر رشد و تقویت اقتصاد عنوان کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز اظهار کرد: انتظار داریم با هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی شاهد تحرکات بیشتر برای عبور از رکود، ایجاد ارزش افزوده و قطع وابستگی‌ها به خارج از کشور باشیم.

اتاق بازرگانی استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …